واکنش‌ صهیونیست‌ها به سخنان نصرالله

رسانه‌های صهیونیستی طبق معمول به بازتاب و تحلیل سخنان دبیر کل حزب‌الله لبنان پرداختند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، بسیاری از رسانه‌های رژیم صهیونیستی سخنرانی دیروز «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم گرامیداشت فرماندهان شهید مقاومت را بازتاب دادند و بر اظهارات وی در خصوص توانایی حزب‌الله در ساخت موشک نقطه‌زن متمرکز شدند.

کانال 12 اسرائیل  این بخش از سخنان سید حسن نصرالله را بازتاب داد: « به دشمن می‌گویم ما این توانایی را پیدا کرده‌ایم که بسیاری از هزاران موشکمان را نقطه‌زن کنیم، این کار را از چند سال پیش آغاز کرده‌ایم و موشک‌هایمان را نقطه‌زن کرده‌ایم، دیگر نیازی به انتقال آن از ایران نداریم».

«روعی کایس» تحلیلگر امور عربی شبکه صهیونیستی «کان»  نیز به نوبه خود تاکید کرد:« نصرالله با اشاره و علنا اعلام کرد که اسرائیل نابود خواهد شد».

«دنی سیترینوویچ» تحلیلگر امور غرب آسیا و ایران نیز اعلام کرد:« اظهارات  نصرالله به معنای تغییر موازنه و قواعد بازی است».

وی در ادامه افزود: «از اظهارات سید حسن نصرالله این پیام را می‌توان دریافت که نبرد بیناجنگی ادامه نخواهد یافت تا اسرائیل قواعد بازی را حفظ کند که  این  امر مربوط به حملات اسرائیل به سوریه است».

سیترینوویچ با بیان اینکه حزب الله در حال برقراری مجدد معادلات پاسخ به ویژه در رابطه با  اقدامات اسرائیل در سوریه است، توضیح داد که ممکن است در آینده شاهد تغییر ی در معادلات پاسخ حزب‌الله باشیم.

وی تاکید کرد:«خودکفایی حزب‌الله در زمینه پهپاد  باعث می‌شود که ارتباطش با ایران کم شود  و رژیم صهیونیستی نمی‌تواند راه‌های مواصلاتی ویژه پهپادها را ببندد ».

سید حسن نصرالله در سخنرانی دیروز اعلام کرد: «ما این توانایی را بدست آوردیم که هزاران موشک‌ خود را به موشک‌هایی با دقت بالا (نقطه زن) تغییر دهیم و در طول سال‌ها در این راستا اقدام کرده‌ایم و به دشمن اشغالگر که به دنبال موشک‌های با دقت بالای ما می‌گردد، می‌گوییم که هرچه قدر می‌خواهی جست‌وجو کن و ما منتظرت هستیم».

دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: «سال‌هاست که در لبنان اقدام به ساخت پهپاد می‌کنیم و از هرکسی که می‌خواهد از ما بخرد، استقبال می‌کنیم و ما جوانانی داریم که توانایی بالایی در این کار دارند و آماده هر نوع پیشرفتی در صنایع نظامی خود هستیم».

وی در ادامه افزود: حزب‌الله لبنان نیازی به وارد کردن پهپاد از ایران ندارد و همچنین مقاومت لبنان توانسته از سال‌ها پیش سامانه دفاع هوایی خود را از زمان حاج عماد مغنیه به راه بیاندازد و اکنون ما شاهد کاهش محسوس ورود پهپادهای رژیم اشغالگر به لبنان هستیم و در عوض صهیونیست‌ها مزدوران خود را برای جمع‌آوری اطلاعات به لبنان فرستاده‌اند.

سید حسن نصرالله افزود: «جنبش‌های مقاومت در منطقه از جمله حزب‌الله بر این مسأله ایمان دارند که رژیم اشغالگر موقتی و در حال عقب‌گرد است و اینکه روند نزولی رژیم اشغالگر از سال 1985 هنگامی که مقاومت عقب‌نشینی صهیونیست‌ها تا کمربند امنیتی‌شان را به آن‌ها تحمیل کرد، آغاز شد».

او در ادامه گفت که فرماندهان بلندپایه و تحلیلگران دشمن صهیونیستی تأکید دارند که این رژیم در سراشیبی و زوال قرار دارد و صرفا مسأله زمان آن مطرح است و ما در برابر یک رژیم بحران‌زده و یک ارتش بحران‌زده قرار داریم که به سمت سراشیبی در حرکت است».

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1130169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =