مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در ۳۰ بهمن

مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور را از دریچه ایسکانیوز دنبال کنید.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، گزیده‌ای از مهمترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد  اسلامی سراسر کشور در شنبه (۳۰بهمن)   را در ادامه می‌خوانید:

نقش واقعی  تربیت و شکوفایی استعدادهای جوانان 

عباس گلرو، نماینده مجلس در دیدار با سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد سمنان گفت: مسئولیت‌ها و مناصب امانت‌هایی هستند که به ما سپرده‌شده و موظفیم با حداکثر توان در راه خدمت به مردم تلاش کنیم.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ساحت دانشگاه مقدس است؛ نیروی انسانی در آن تربیت می‌شود و آینده کشور را رقم می‌زند.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری دو مقوله اقتصاد و فرهنگ را از اولویت‌های حاضر اداره کشور دانست و افزود بخش مهمی از کار فرهنگی در حوزه آموزش‌ و پرورش و دانشگاه‌ها متمرکز است که باید توجه بیشتری به آن شود.

گلرو با ذکر برخی اقدامات انجام‌شده در تأمین زیرساخت‌های فناورانه و دانش‌بنیان در سطح دانشگاه‌های حوزه انتخابی خود به بیان انتظارات خود از دانشگاه آزاد اسلامی سمنان به‌عنوان یک دانشگاه مهم و تأثیرگذار پرداخت و گفت: ضمن توجه به توسعه متعادل همه واحدهای استان، ارتقاء جایگاه واحد مرکز استان، حفظ شانیت ساختاری و کارکنانی دانشگاه، توانمندسازی نیروهای انسانی، گسترش رشته‌ها در شاخه‌های علوم پزشکی و غیر علوم پزشکی و توجه به پویایی و نشاط دانشگاهی ازجمله انتظارات ما از دانشگاه آزاد اسلامی سمنان است.

در ادامه این دیدار مهدی منصوری، سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد سمنان گفت: کسانی که منتخبان مردم چشم امید مردم برای پیشرفت و آبادانی هستند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی سمنان با ابراز امیدواری به اینکه که تمام تلاش‌ها برای شکوفایی ظرفیت‌های نهفته دانشگاه آزاد اسلامی در سطح استان معطوف شود اظهار کرد: رشد و ارتقاء واحد مرکز استان منجر به رشد و ارتقاء سایر واحدهای استان می‌شود، بنابراین حفظ تعادل در توسعه واحدها متناسب با ظرفیت‌هایشان ازجمله سیاست‌هایی است که در دستور کار قرار دارد.

منصوری با بیان اینکه  در اداره دانشگاه از خرد جمعی استفاده می‌شود، تاکید کرد: باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توان تمام نیروهای دلسوز به‌گونه‌ای عمل کنیم که تصور نشود دانشگاه در اختیار گروه یا جریان خاصی است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با تأکید بر اینکه دانشگاه باید نقش واقعی خود را در تربیت و شکوفایی استعدادهای جوانان این مرزوبوم ایفا کند، کمک و یاری نمایندگان مجلس در استان را برای نیل به اهداف واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی خواستار شد و افزود: تلاش خواهیم کرد با استناد به سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی و با تمرکز بر روی اهداف و چشم‌اندازهای ترسیم‌شده، همزمان با توسعه متوازن، به شعار دانشگاه سرآمد، پاسخگو، کارآمد و پایدار جامه  عمل بپوشانیم.

دانشگاه آزاداسلامی واحدنجف آباد در بین برترین دانشگاه های ایران و جهان  قرار گرفت

مهدی رفیعی معاون پژوهش و فناوری واحد نجف آباد گفت: نسخه ۲۰۲۲ رتبه بندی برترین دانشگاه های جوان جهان از سوی نظام رتبه بندی معتبرتایمزانگلستان منتشرشد و براساس این رتبه بندی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد به عنوان تنها نماینده دانشگاه آزاد اسلامی در بین برترین دانشگاه های ایران وجهان قرارگرفت.
رفیعی عنوان کرد: رتبه بندی تایمز یکی از مشهورترین نظام های رتبه بندی بین المللی است که هر سال دانشگاه های جوان دنیا با قدمت کمتر از ۵۰ سال را براساس ۱۳ شاخص بررسی و برترین ها را اعلام می نماید. در ویرایش ۲۰۲۲ این رتبه بندی، ۳۷ دانشگاه ایرانی در جمع ۵۳۹ دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته اند که دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد یکی از این دانشگاه هاست.
وی تاکید کرد: در جمع ۳۷ دانشگاهی که از ایران حائز  شرایط لازم برای شرکت در رتبه بندی تایمز شده اند، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد در اولین حضور خود در این رتبه بندی، رتبه ۱۳۶ جهانی و رتبه پنجم کشوری را از آن خود کرد. همچنین در معیار استنادات با امتیاز ۳/۹۸ در جایگاه دوم ایران قرار گرفت.  
رفیعی افزود: نظام رتبه بندی دانشگاه های جوان تایمز، دانشگاه های با قدمت ۵۰ سال را براساس ۱۳ شاخص در قالب پنج معیار کلی آموزش با وزن ۳۰ درصد، پژوهش با وزن ۳۰ درصد، استنادات با وزن ۳۰ درصد، وجهه بین المللی با وزن۵/۷ درصد و ارتباط با صنعت با وزن ۵/۲ درصد مورد ارزیابی قرار می دهد. 
معاون پژوهش و فناوری واحد نجف آباد تصریح کرد: برای شرکت در نظام رتبه بندی دانشگاه های جوان لازم است دانشگاه ها دارای چند مشخصه باشندکه این مشخصه ها عبارتند از انتشار بیش از ۱۰۰۰ مقاله علمی در ۵ سال گذشته با حداقل ۱۵۰ مقاله در سال، پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی و عدم تمرکز انتشارات علمی روی یک موضوع خاص و محدود، براین اساس تنها دانشگاه هایی که مشخصات مذکور را دارا باشند، شرایط لازم برای احراز رتبه را خواهند داشت.
لازم به ذکر است در تبه بندی تایمز از سه منبع اطلاعاتی شامل اطلاعات حاصل از نظرسنجی، اطلاعات ارائه شده از سوی دانشگاه ها و اطلاعات پژوهشی دانشگاه ها در پایگاه استنادی اسکوپوس جهت محاسبه شاخص ها بهره گرفته شده است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1130193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =