آماده باش در یمن برای مقابله با متجاوزان

رئیس شورای عالی سیاسی یمن از راه اندازی کمپین "اعصار الیمن" برای بسیج و آماده باش به منظور مقابله با متجاوزان خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری یمنی "سبأ"، مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن با یحیی الراعی، رئیس پارلمان، احمد المتوکل، رئیس شورای عالی قضایی و عبدالعزیز بن حبتور، نخست وزیر این کشور دیدار کردالمشاط در جریان این دیدار از راه اندازی کمپین بسیج و آماده‌باش تحت عنوان "اعصار الیمن" برای مقابله با متجاوزان خبر داد.

وی در جریان این نشست بر اهمیت استقامت و پایداری مردمی در این مرحله و همچنین بر لزوم اینکه موسسات حکومتی نیز باید به نقش موثر و کارآمد خود در بسیج و آماده باش نیروها عمل کنند، تاکید کرد.

المشاط دستور راه اندازی این کمپین را در تمامی سطوح برای مقابله با متجاوزان صادر و تصریح کرد: این کمپین تمامی سطوح رسمی، مردمی و نخبگان را شامل خواهد شد.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن از مردم این کشور خواست تا با بسیج و آماده باش برای حمایت و پشتیبانی از ارتش و کمیته‌های مردمی در جنگ و مقابله با متجاوزان تعامل جدی داشته باشند.

المشاط همچنین تصریح کرد، ائتلاف متجاوز تحت رهبری آمریکا از همان لحظه نخست و همچنان به دنبال تخریب و ویرانی تاسیسات خدمات رسانی به ملت یمن است و هدف قرار دادن موسسات غیرنظامی توسط این ائتلاف نشان دهنده شکست آن است.

وی ادامه داد، محاصره خفقان‌آور آمریکا علیه ملت یمن و تشدید جنایتهای متجاوزان آمریکا و عربستان علیه مردم یمن دلیلی بر دور بودن آنها از صلح است.

المشاط مجددا تاکید کرد که مردم یمن دست بسته و بی تفاوت نخواهند نشست و با تمامی وسایل موجود به این جنایتها پاسخ خواهند داد.

وی گفت، ملت یمن با تحرک و اقدام جدی و مسئولانه، صبر و سخاوتمندی خود به اذن خداوند متعال به پیروزی خواهند رسید.

در همین راستا، رئیس پارلمان یمن اعلام کرد، آنچه رسانه ها از صحنه های شلیک پهپاد از مناطق مختلف نشان می دهد، نادرستی ادعای متجاوزان مبنی بر اینکه پهپادها از محله های غیرنظامی شلیک می شوند را نشان می دهد.

در همین رابطه، رئیس شورای عالی قضایی نیز اظهار داشت: قدرت مسئولیت و شتاب ما باعث شده بتوانیم با تمام قدرت با متجاوزان مقابله کنیم و باید در بسیج و مقابله با چالش ها در تمامی موسسات نقش برجسته ایفا کنیم.

از سوی دیگر، یک منبع امنیتی اعلام کرد، جنگنده‌های آمریکایی- سعودی به استان «حجه» حملاتی را انجام دادند.

منبع مذکور همچنین اعلام کرد، این جنگنده‌ها با سه حمله شهرستان «میدی» را هدف قرار دادند.

این منبع اعلام کرد: ما تداوم هدف قرار دادن مناطق مسکونی، مناطق غیرنظامی و زیرساخت‌های ملت یمن در سایه سکوت بین‌المللی و سازمان ملل محکوم می‌کنیم.

در همین رابطه، یک منبع امنیتی اعلام کرد، جنگنده‌های آمریکایی-سعودی ۱۴ حمله به استان «مأرب» انجام دادند.

منبع مذکور همچنین اعلام کرد، این جنگنده‌ها با ۱۰ حمله شهرستان «الجوبه» و با چهار حمله شهرستان «الوادی» را هدف قرار دادند.

یمن از هفت سال پیش صحنه جنایت‌های عربستان و هم‌پیمانان این کشور است. عربستان سعودی از سال ۲۰۱۵ به بهانه بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور دولت مستعفی و فراری یمن وارد مداخله نظامی در این کشور شد.
طبق گزارش سازمان ملل، این درگیری‌ها منجر به کشته و زخمی شدن هزاران غیرنظامی شده و میلیون‌ها یمنی نیاز فوری به کمک بشردوستانه دارند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1130195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =