فرایند برگزاری انتخابات اعضای شورای جدید ناظر بر نشریات دانشجویی کشور اعلام شد

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت فرایند انتخابات اعضای دانشجویی شورای جدید ناظر بر نشریات دانشجویی کشور را تشریح کرد و گفت: این انتخابات پنجم اسفند ماه جاری به صورت مجازی برگزار می شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مجید احمدی فرایند انتخابات اعضای دانشجویی شورای جدید ناظر بر نشریات دانشجویی کشور را تشریح کرد و گفت: در آخرین جلسه شورای مرکزی ناظر بر نشریات در دفتر معاون فرهنگی وزارت بهداشت تصمیم نهایی در خصوص برگزاری انتخابات اعضای دانشجویی شورای جدید ناظر بر نشریات دانشجویی کشور اتخاذ که بر این اساس پنجم اسفند ماه به عنوان روز انتخابات در نظر گرفته شد که اطلاع‌رسانی آن توسط دبیرخانه شورا و نیز مدیران فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به دانشجویان صاحب حق رأی برای این انتخابات انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس تصمیمات قبی، انتخابات کمیته‌های ناظر بر نشریات در دانشگاه‌ها پیگیری شد و با بررسی صحت تمامی انتخابات‌ها در دانشگاه‌ها و در ماه‌های گذشته، فرآیند انتخابات شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشجویی دانشگاه‌ها رقم خورد.

احمدی تاکید کرد: برای فرآیند انتخابات برنامه‌هایی تدارک دیده شده بود که بتوانیم در کنار برگزاری انتخابات شورای مرکزی، یک اردوی آموزشی یک روزه در تهران داشته باشیم و در کنار آن انتخابات نیز به صورت ترکیبی و به صورت حضوری-مجازی برگزار شود اما با توجه به شیوع امیکرون و پیک ششم کرونا و دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم بر آن شد که انتخابات بدون برگزاری دوره آموزشی یک روزه و فقط در بستر مجازی برگزاری شود. لذا این انتخابات مطابق مصوبه پنجم اسفندماه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در سامانه رای‌شمار وزارت بهداشت برگزار خواهد شد.

مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت گفت: برای ایجاد شور و نشاط در برگزاری انتخابات، اداره کل فرهنگی سعی کرده تمامی ظرفیت‌های برخط خود را در اختیار کاندیداها قرار داده تا این دانشجویان در روزهای دوشنبه و سه شنبه دوم و سوم اسفند ماه که زمان تبلیغات کاندیداها محسوب می‌شود، بتوانند اطلاعات، رزومه‌ و برنامه‌های خود را با رای‌دهندگان به اشتراک بگذارند.

وی خاطرنشان کرد: بررسی‌های که در اداره کل فرهنگی انجام شده نشان دهنده این مهم است که علی رغم تداوم کرونا در سال گذشته در دانشگاه‌های سراسر کشور، خوشبختانه دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی، در تعداد افراد دارای حق رای و همچنین در تعداد متقاضیان کاندیداتوری شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشگاهی رشد قابل توجهی داشته‌اند که این افزایش نشان‌دهنده روحیه مشارکت‌خواهی دانشجویان و تمایل آن‌ها به فعالیت‌های دانشجویی در حوزه نشریات است.

این مقام مسوول افزود: با توجه به تمایل دانشجویان و دانشگاه‌ها و دانشکده‌های سراسر کشور اداره کل فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برنامه‌های متعددی جهت رشد و مشارکت بیش از پیش دانشجویان علوم پزشکی در حوزه نشریات خواهد داشت.

گفتنی است «شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشگاهی وزارت بهداشت» وظایفی، چون سیاستگذاری در حوزه کلان نشریات دانشگاهی، رسیدگی به اعتراضات در خصوص عدم صدور مجوز نشریات دانشگاهی، تجدید نظر در تصمیمات شورای فرهنگی دانشگاه در خصوص نشریات دانشگاهی، نظارت بر عملکرد کمیته‌های ناظر بر نشریات دانشگاه‌ها، ایجاد وحدت رویه بین کمیته‌های ناظر بر نشریات دانشگاه‌ها را برعهده دارد.

ترکیب شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشگاهی وزارت بهداشت شامل معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (رئیس شورا)، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت (دبیر شورا)، عضو حقوقدان و سه نفر از مدیران مسوول نشریات دانشگاهی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1130269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =