حاشیه‌های جشنواره فیلم فجر تمامی ندارد

پس از حاشیه‌های متعدد جشنواره فجر اظهارات نویسنده یکی از فیلم‌های جشنواره درباره بچه حلال‌زاده و حرام‌زاده به‌شدت حاشیه‌ساز شده و برخی ائمه جمعه و شخصیت‌های مذهبی نسبت به آن اعتراض کردند.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، پس از حاشیه‌های متعدد جشنواره فجر در لو رفتن اسامی برگزیدگان، حذف سیمرغ مردمی در پی تقلب در آرای تماشاگران و بی‌نظمی شدید در برگزاری جشنواره و آیین اختتامیه، اظهارات نویسنده یکی از فیلم‌های جشنواره درباره بچه حلال‌زاده و حرام‌زاده به‌شدت حاشیه‌ساز شده و برخی ائمه جمعه و شخصیت‌های مذهبی نسبت به آن اعتراض کردند.

امام‌ جمعه قم گفت: هنجارشکنی جشنواره فجر باید جبران و عذرخواهی انجام شود. در جشنواره فجر نسبت به مرزهای ایمانی و اخلاقی حرمت‌شکنی شد، ارزش‌های عفاف، حجاب، ازدواج و خانواده را شکستند که اقدام دردآوری بود.

امام‌ جمعه کرج گفت: دستگاه‌هایی که دارند از نظام ارتزاق می‌کنند باید رعایت کنند. مثلاً بگوییم طرف نظر شخصی داده و کذا و کذا. خب شما تریبون دادید که نظر شخصی داده است. چرا ممیزی لازم صورت نگرفته است؟ آن‌قدر رها شده که شخص جرئت می‌کند این‌گونه سخن بگوید.

وزیر فرهنگ نیز گفت: اگر فردی کاری کند که به باورها توهین شود محکوم است و ما اعلام انزجار می‌کنیم. خطای یک فرد را به جامعه هنری تسری ندهید؛ انصاف نیست.

نوشین معراجی: اعتقاد کامل به عقد شرعی دارم/ سوءتفاهم شده؛ اگر مردم ناراحت شدند عذر می‌خواهم

فیلمنامه‌نویس «نمور» نیز در این باره گفت: درخصوص ویدیوی تقطیع‌شده از صحبت‌های من درباره پاسخ به خبرنگاری که به کیفیت ارتباط شرعی دو کاراکتر فیلم اشاره کرد، بخشی از پاسخ من به شکلی سوءتفاهم‌برانگیز منتشر شد.

اینجانب نوشین معراجی به‌عنوان یک ایرانیِ مقید به دین اسلام و با اطلاع و آگاهی از مناسبات و شرعیات مقدس شیعیان، طبیعی است که جاری‌شدن خطبه عقد را در هنگام ازدواج لازم و قطعی می‌دانم و به آن اعتقاد راسخ دارم.

همان‌طور که برمبنای همین اعتقاد و آگاهی خود نیز تجربه شیرین عقد شرعی و رسمی را داشته و بنابراین سوءبرداشت از صحبت‌های من خلاف‌واقع است و صحبت بنده اشاره به وجود عشق به‌عنوان یک مکمل در کنار عقد شرعی بوده و به هیچ وجه در رد چنین چیزی سخن به زبان نیاوردم.

ضمن تاکید بر این‌که اینجانب به اصول اخلاقی و دینی در روابط زن و مرد ایمان کامل دارم، لازم است درصورتی که شرایط پرفشار نشست‌های خبری موجب شده که حق مطلب به درستی ادا نشود و موجبات رنجش برخی هم‌میهنان عزیز را فراهم آورد، مراتب عذرخواهی خود را تقدیم کنم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1130309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =