پیشنهاد افزایش مدت قرنطینه دانشجویان مبتلا به کرونا

شورای صنفی دانشجویان وزارت بهداشت اعلام کرد: زمان قرنطینه دانشجویان علوم پزشکی از ۵ روز به ۱۰ روز افزایش یابد و برای دانشجویان پرستاری پاویون ویژه تعبیه شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، پیشنهادات شورای صنفی مرکزی دانشجویان وزارت بهداشت به معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت جهت اقداماتی برای حفظ هرچه بیشتر سلامت دانشجویان اعلام شد.

شورای صنفی مرکزی دانشجویان وزارت بهداشت با توجه به ورود کشور به پیک ششم بیماری کرونا و لزوم حفظ هر چه بیشتر سلامتی دانشجویان اقدامات ذیل در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور پیشنهاداتی را اعلام کرده‌اند. از جمله این اقدامات می‌توان به افزایش مکان‌های توزیع غذا، همزمان در سلف‌های دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها و خوابگاه‌ها، توزیع سوپ و میوه و سبزی، قرص زینک، ویتامین D، قرص کلسیم و مولتی ویتامین در کنار وعده‌های غذایی، توزیع پک‌های بهداشتی از قبیل ماسک و الکل، انجام مرتب غربالگری‌ها از قبیل تب سنجی، استفاده از رپید تست ها، پالس اکسی متری، معاینه بالینی دانشجویان و جداسازی افراد دارای علائم در محیط‌های خوابگاهی و افزایش مدت زمان قرنطینه دانشجویان از ۵ روز به ۱۰ روز اشاره کرد.

همچنین شورای صنفی دانشجویان وزارت بهداشت از معاونت آموزشی وزارت بهداشت درخواست کرده است به پاویون‌های ویژه دانشجویان پرستاری رسیدگی کند.

در این پیشنهاد آمده است: نظر به کوریکولوم (برنامه آموزشی) رسمی آموزش رشته پرستاری، دانشجویان این رشته در طول ترم‌های ۷ و ۸ باید نسبت به گذراندن ۱۰ کشیک شب و حدود ۷۰ کشیک روزانه در بیمارستان‌های آموزشی اقدام کنند و در نتیجه اختصاص پاویون ویژه به این دانشجویان در بیمارستان‌ها در راستای امر فوق ضروری است.

با این حال و بر اساس پایش صورت گرفته از سوی شورای صنفی مرکزی دانشجویان و با همکاری دبیران رشته پرستاری، در برخی از بیمارستان‌های آموزشی سطح کشور هیچ محلی تحت عنوان پاویون دانشجویان پرستاری در نظر گرفته نشده که این امر موجب مشکلات برای دانشجویان در طول دوره آموزشی خود شده است. پیشنهاد می‌شود پاویون‌های ویژه دانشجویان پرستاری در بیمارستان‌ها تعبیه شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1130381

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =