حزب الله: اسرائیل مجبور به خروج از لبنان می‌شود

نماینده فراکسیون حزب الله در پارلمان لبنان تأکید کرد که تراکم قدرت در این جنبش و تثبیت و تبدیل آن به معادلات بازدارندگی، اسرائیل را مجبور به عقب‌نشینی خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، یک روز پس از عملیات پهپادی موفق حزب الله، «علی فیاض» نماینده فراکسیون این جنبس در پارلمان لبنان، گفت که افزایش قدرت این جنبش، باعث «بازپسگیری حاکمیت دریایی و زمینی» این کشور خواهد شد.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد که فیاض در سخنانی در مراسم برافراشتن پرچم فرماندهان حزب الله بر فراز ارتفاعات «الحمامص» در مرزهای جنوبی لبنان، تأکید کرد: «تراکم قدرت در مقاومت (حزب الله) و تثبیت و تبدیل آن به معادلات بازدارندگی، اسرائیل را مجبور به عقب‌نشینی خواهد کرد».

وی با بیان اینکه تراکم قدرت نزد حزب الله باعث حاکمیت مجدد لبنان بر حریم زمینی و هوایی این کشور خواهد شد، تأکید کرد، این قدرت، باعث عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از اراضی اشغالی باقی مانده لبنان خواهد شد.

این نماینده فراکسیون حزب الله با تأکید بر اینکه اینها، واقعیتها و حقایقی هستند که مشاهده خواهیم کرد، خاطر نشان کرد، این واقعیتها، برآیند موازنه قوا بین حزب الله و دشمن اسرائیلی خواهد بود.

حزب‌الله لبنان، شامگاه روز گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «مقاومت اسلامی امروز، جمعه، در تاریخ ۲۰۲۲/۰۲/۱۸ پهپاد "حسان" را به داخل خاک فلسطین اشغالی فرستاد. پهپاد حسان در منطقه هدف به مدت ۴۰ دقیقه در قالب یک مأ‌موریت جمع‌آوری اطلاعات گشت‌زنی کرد».

در ادامه این بیانیه آمده است: «مأموریت شناسایی تا طول ۷۰ کیلومتر از شمال فلسطین اشغالی امتداد یافت. به‌رغم تمام تلاش‌های پی‌درپی و متعدد دشمن برای سرنگونی، پهپاد حسان به‌سلامت از اراضی اشغالی بازگشت».

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان نیز چهارشنبه گذشته در یک سخنرانی تلویزیونی تأکید کرد که حزب الله از مدتها پیش در حال ساخت پهپاد است.
رژیم صهیونیستی در حال حاضر، مساحتی بالغ بر ۲۰۰ کیلومتر مربع از خاک لبنان را در اشغال خود دارد. این رژیم در سال ۲۰۰۰، مجبور به عقب‌نشینی از جنوب لبنان شد. این منطقه، ۲۲ سال در اشغال این رژیم قرار داشت. یک منطقه دریایی سرشار از نفت و گاز به مساحت ۸۶۰ کیلومتر مربع هم یکی از مناطق مورد مناقشه لبنان با این رژیم است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1130467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =