طرح شفافیت از دستور کار خارج شود جنبش دانشجویی ساکت نمی‌ماند

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه متاسفانه تا کنون نمایندگان مجلس عملکرد رضایت بخشی نداشتند، گفت: مجلس درچار روزمرگی شده است.

سجاد شیخ علیا لواسانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر این طرح دو سوم آرای نمایندگان را کسب نکند و رای نیاورد از دستور کار مجلس خارج می‌شود. موضوعی که با شعارهای انتخاباتی نمایندگان مجلس یازدهم در تعارض خواهد بود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه شرایط کشور در حوزه اقتصادی مانند نقدینگی مناسب نیست، گفت: نمایندگان مجلس در چنین شرایطی به راه‌های خارج از عرف و قانون برای اداره کشور روی آورده است.

وی افزود: در حال حاضر نیز مجلس برای رد یا تصویب طرح شفافیت آرا صبر کرده تا نتیجه مذاکرات وین مشخص شود و پس از آن برای این طرح تصمیم گیری کند.

به گفته لواسانی؛ مجلس با خارج کردن طرح شفافیت آرای نمایندگان در واقع مردم و افکار عمومی را محک می‌زند تا متوجه شود میزان اولویت و خواسته مردم در این طرح چه میزانی است.

مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران با تاکید بر مبارزه با فساد عنوان کرد: مجلس به همراه دو قوه دیگر باید راس هرم مبارزه با فساد باشد؛ اما با شفاف نبودن فعالیت‌ها و آرا در عمل این مبارزه به درستی انجام نخواهد شد. موضوعی که بسیار تاسف برانگیز است.

وی افزود: مجلس به عنوان نهادی قانون‌گذار در کشور باید مبارزه با فساد و شفافیت را از خود آغاز کند و در غیر اینصورت جایگاه مجلس نزد مردم افول پیدا خواهد کرد.

مجلس درگیر فعالیت‌های روزمره است

لواسانی با اشاره به عملکرد مجلس شورای اسلامی یازدهم بیان کرد: متاسفانه تاکنون نمایندگان مجلس عمکرد رضایت بخشی نداشتند و نتوانستند انتظارات مردم و جریان دانشجویی را برآورده کنند. 

این دانشجوی کارشناسی ارشد تحقیق در عملیات دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد: مجلس درگیر فعالیت‌های روزمره شده است و هدف و مش سیاسی و عدالتخواهی را فراموش کرده‌اند. همچنین آنها دیگر دغدغه و پیگیری لازم برای حل مشکلات جامعه را ندارند.

وی با بیان اینکه شفافیت آرا در چند سال اخیر یکی از مطالبات جدی تشکل‌های دانشجویی از مجلس بوده است، گفت: جریان دانشجویی به طور قطع با خروج طرح شفافیت از دستور کار مجلس، مراتب اعتراض خود را به مسئولان با تجمع مقابل مجلس می‌رساند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1130504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =