شفافیت مالی در دانشگاه‌های علوم پزشکی وجود ندارد

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی بودجه مناسبی در اختیار دارند؛ اما هیچ زمانی سندی مبنی بر مخارج دانشگاه ارائه نمی‌دهند.

محمد شبانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به مطالبه دانشجویان رشته‌های پزشکی و پیرا پزشکی درباره ایجاد شفافیت مالی در دانشگاه‌های علوم پزشکی اظهار کرد: مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی همواره صحبت از نبود بودجه برای موضوعات فرهنگی و رفاهی دانشجویان می‌کنند؛ اما در واقعیت برای موضوعات کم اهمیت بودجه‌های کلانی را هزینه می‌کنند.

وی ادامه داد: مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی درمان را اولویت اصلی این دانشگاه‌ها معرفی می‌کنند و با بودجه‌ای معادل 50 یا 100 میلیون برای فعالیت‌های فرهنگی کل سال در نظر می‌گیرند.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه شفافیت مالی در دانشگاه‌های علوم پزشکی وجود ندارد، گفت: این دانشگاه‌های بودجه مناسبی را در اختیار دارند؛ اما هیچ گاه سندی مبنی بر مخارج دانشگاه ارائه نمی‌دهند.

وی با اشاره به وجود بی‌انضباطی‌های مالی در دانشگاه‌های علوم پزشکی یاداور شد: از زمان اجرای برنامه چهارم توسعه تاکنون، اعتبارات منابع عمومی دولت‌ها به این دانشگاه‌ها به تحت عنوان کمک بوده است؛ اما نحوه هزینه‌ کردن آن‌ توسط هیئت امنا دانشگاه تعیین می‌شود ولی این هیئت هیچگونه توضیحی در این خصوص نمی‌دهد.

وی با ذکر مثالی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی کاشان مانند سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی هزینه‌های گزافی را برای موضوعات تبلیغاتی مانند تیزر یا تودیع و معارفه مسئولان انجام می‌دهد؛ اما در مقابل درخواست تامین بودجه برای فعالیت‌های فرهنگی یا آموزشی پاسخ منفی می‌دهند.

ساختار دانشگاه‌های علوم پزشکی فساد زا است

وی با اشاره به ساختار دانشگاه‌های علوم پزشکی مطرح کرد: مسئولان دانشگاه زمانیکه ابزار آموزشی را برای دانشگاه تهیه می‌کنند تا پرداخت هزینه، چند ماهی را سپری می کنند. در نتیجه این مجموعه‌ها از پرداخت دیر هنگام دانشگاه‌ها سوء استفاده کرده و هزینه‌های غیر واقع را دریافت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه ساختار دانشگاه‌های علوم پزشکی فسادزا است، گفت: این ساختار نامناسب باعث شده تا فساد مالی و نبود شفافیت در این دانشگاه‌ها رو به گسترش باشد. برخی از افراد از این موضوع استفاده کرده و به عنوان خرید تجهیزات الکترونیک یا آزمایشگاهی برای دانشگاه، ارقام دور از واقعیت را به شرکت‌های خاص پرداخت می‌کنند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1130529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =