سرلشکر باقری: فضای کشور برای سرمایه‌گذارانِ داخلی و خارجی امن است

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امروز می‌توانیم با قاطعیت بگوییم که دشمنان ظالم و مستکبر ملت ایران حتی تصور تهاجم نظامی به کشور را به سختی می‌توانند در ذهن داشته باشند و این چیزی نیست که به آسانی به دست آمده باشد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه افتتاح مجتمع «مهر ولایت ارتش» در استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: خدا را شاکرم که در آستانه عید بزرگ مبعث توفیق شد تا در استان ارزشمند سیستان و بلوچستان حضور پیدا کنم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: امروز بار دیگر از نزدیک شاهد تلاش همرزمانم در ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرماندهی انتظامی کشور هستم و به همه عزیزانم عرض خدا قوت دارم و قطعاً تلاش شما برای پیشبرد دفاع و امنیت کشور عزیزمان موثر است.

وی ادامه داد: نیروهای مسلح به‌فرموده حضرت علی (ع) نگاهبانان و دژهای امت اسلامی هستند و ماموریت و مسئولیت دارند تا به صورت شبانه روزی و به دور از دغدغه‌های روزمره، به دفاع از مرزهای سرزمینی و امنیت کشور بپردازند و در این راه از جان و مال و همه زندگیشان بگذرند.

سرلشکر باقری گفت: خدا را شاکر هستیم که دوران انقلاب اسلامی در همه این 43 سال نمونه‌ای از این مطالبه امیرالمومنین (ع)، از یک رزمنده مسلمان بوده و هست. نیروهای مسلح ما تنها تفاوتشان در رنگ لباسشان است و در دورترین نقاط مرزی و با سخت‌ترین شرایط معیشتی عالی‌ترین سطح از امنیت و دفاع را برای استان سیستان و برای کل کشور فراهم کرده‌اند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به روند تاریخی شکل گیری انقلاب اسلامی و گذار از دوران دفاع مقدس گفت: ملتی که با انقلاب اسلامی خود را از یوغ استکبار و استعمار رهانید و با یک تهاجم 8 ساله بزرگ مواجه شد که امکان داشت بخش‌های وسیعی از استان‌های غربی و جنوب غربی را مورد تصرف دشمنان قرار دهد. وی تصریح کرد: نیروهای مسلح و مردم عزیز ما در شرایط سخت تحریمی دفاع در نزدیکی اهواز را به دفاع در کنار مرزها و انجام عملیات‌های مستشاری و تلاش برای امنیت کشور در صدها و هزاران کیلومتر دور تر از مرزهای کشور ارتقا دادند.

سرلشکر باقری گفت: امروز می‌توانیم با قاطعیت بگوییم که دشمنان ظالم و مستکبر ملت ایران حتی تصور تهاجم نظامی به کشور را به سختی می‌توانند در ذهن داشته باشند و این چیزی نیست که به آسانی به دست آمده باشد.

وی خاطرنشان کرد: امروز همانطور که مشاهده می‌کنیم استکبار جهانی و صهیونیست‌های کودک‌کش بر هیچیک از قواعد اخلاقی یا حقوق بشری احترامی قائل نیستند و چنانچه احساس ضعفی در ملت ما کنند با وجود ارزش بی‌نظیر این سرزمین و منابع آن، نسبت به تجاوز قطعاً درنگ نخواهند کرد. از این‌رو پس می‌توانیم بگوییم که نیروهای مسلح به گونه‌ای عمل کرده‌اند که امنیت و آرامش را به کشور بازگردانند و ثبات و آرامش امروز در کشور ما در سطح منطقه و حتی در سطح جهان مثال‌زدنی است.

سرلشکر باقری افزود: هیچ سرمایه گذار داخلی یا خارجی نمی‌تواند ادعا کند که به دلیل وجود ناامنی یا ترس از تهاجم خارجی امکان سرمایه‌گذاری و فعالیت اقتصادی در کشور ایران را ندارد هرچند که سایر موانع مانند تحریم‌های ظالمانه، یا جوسازی‌های رسانه‌ای ممکن است موانعی را همچنان بر سر راه ایجاد کرده باشد. اما آنچه که مسئولیت نیروهای مسلح است به لطف پروردگار و به برکت خون شهیدان و فرماندهی بی نظیر فرماندهی معظم کل قوا امروز امنیت پایدار در سطح کشور برقرار است.

وی با اشاره به نقش موثر ارتش و نیروهای مسلح در برقراری امنیت استان سیستان و بلوچستان گفت: این استان پهناور که از جهت اقلیمی با مشکلات فراوانی مواجه است و از جهت همسایگی در مجاورت کشورهایی که در معرض مشکلات امنیتی، مسائل متعدد و ناآرامی‌ها هستند، قرار دارد؛ نیروهای مسلح و از جمله ارتش جمهوری اسلامی توانسته‌اند کار اساسی و ماندگاری را در جهت امنیت پایدار در مرزها و استان سیستان انجام دهند در این میان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی به عنوان نیروی محوری ارتش در این موضوع نقش اساسی و بی‌بدیلی داشته و دارد.

سرلشکر باقری افزود: نیروی زمینی در سال‌های اخیر با اصرار و تلاش، داوطلب پذیرش سخت‌ترین مسئولیت‌ها بوده و انتظار پشتیبانی فوق‌العاده‌ای را هم نداشته است؛ این نیرو از جمله در استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی و همچنین در مرزهای شرقی کشور، سنگین‌ترین مسئولیت‌ها را بر عهده گرفته است و بحمدلله با وجود همه تنش‌هایی که در مرزهای کشورهای همسایه اتفاق افتاده امنیت قابل قبول و آرامش قابل توجهی در مناطق مرزی این استان عزیز برقرار است و این جای قدردانی از یکایک فرماندهان و رزمندگان نیروی زمینی قهرمان دارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: جا دارد از خانواده‌های عزیز همرزمانم به طور خاص قدردانی کنم، اگر نبود همراهی خانواده‌ها، همسران محترم، فرزندان عزیز همرزمان ما، قطعاً انجام مأموریت‌ها در شرایط دوری از خانواده در سخت‌ترین نقاط مرزی امکان‌پذیر نمی‌شد و خانواده‌های عزیز در این مجاهدت‌ها سهیم هستند و سهم بزرگ و بار سنگینی را بر دوش می‌کشند.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی کارکنان گفت: اینکه یک رزمنده بدون هر گونه چشمداشت مادی با حداقل حقوق و امکانات معیشتی در سخت‌ترین شرایط به طور شبانه‌روزی در مرز و در سنگر به نگهبانی و پاسداری از مرز و تمامیت ارضی، استقلال، شرف ملت و ارزش‌های این کشور اسلامی مشغول است؛ بر دوش یکایک فرماندهان و از جمله خود ما این وظیفه سنگین وجود دارد که امکان آسایش و آرامش را برای آنها و خانواده‌های عزیزشان فراهم کنیم و در این راه نیروی زمینی ارتش گام بسیار بزرگی را تاکنون برداشته است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عنوان کرد: پیش از اقدامات صورت گرفته، وضعیت این گونه بود که خانه‌های سازمانی در ارتش که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ساخته شده بود و به لحاظ کمیت هم کافی نبود دچار فرسودگی شده بود؛ اما امیر حیدری فرمانده محترم نیروی زمینی با هدایت فرماندهان عزیز ارتش و مجموعه سلسله مراتب کمر همت را بسته و با ابتکار از طریق تهاتر املاک و سرمایه‌های غیر مولد چنین کار بزرگی را آغاز کرد و زیبایی کار بر این است که هیچگاه ایشان و همکاران‌شان نگفتند ما منتظر می‌مانیم تا بودجه‌ای در مجلس تصویب شود و دولت آن‌را واگذار کند و بعد ما کار را آغاز می‌کنیم؛ اینها با اتکاء به توانمندی‌های داخلی‌شان در ارتش و با همت و ابتکار به میدان آمدند و از خدا طلب یاری و کمک کردند و همه همکاران دست به دست هم دادند و چنین کار بزرگی آغاز شد و بحمدلله با سرعت و کیفیت تا به اینجا رسید.

وی ادامه داد: حقیقتاً وضعیت یک رزمنده‌ای که نگران خانواده‌اش است، آن هم در مناطقی که ممکن است مباحثی مربوط به ناامنی یا سایر آسیب زنندگان به آرامش روحی خانواده وجود داشته باشد، با رزمنده‌ای که اطمینان دارد خانواده اش در یک شهرک سازمانی امن با اتکای به ارزش‌های اسلامی زندگی آرامی را می‌گذراند و در آن شرایط این رزمنده مسئولیت سنگین دفاعی و امنیتی را به انجام می‌رساند متفاوت است.

سرلشکر باقری گفت: در ادامه لازم می‌دانم از زحمات یکایک عزیزانم در ارتش، در نیروی زمینی صمیمانه قدردانی کنم، همچنین از استاندار محترم و پیمانکاران و یکایک کارگرانی که در این زمینه زحمت کشیدند تا این شهرک احداث شود تشکر و قدردانی می‌کنم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: اولویت دادن به مناطق محروم و مرزی از جمله زیبایی‌های کار نیروی زمینی است؛ اینکه این اقدامات نوعاً در شهرهای محروم و شهرهای مرزی انجام شده است، قابل توجه و ارزشمند است.

وی با بیان اینکه این تنها بخش کوچکی از تلاش و زحمات موثر و کارآمد عزیزان ما در نیروی زمینی است، گفت: ارتش و نیروی زمینی در بخش تجهیزات، آموزش، پیشبرد دکترین رزمی مطابق با نبردهای امروزی و آینده، در بخش فناوری، در بخش توسعه دانش و علم در همه این زمینه‌ها بحمدلله پیشگام هستند و این ارزشمند است.

سرلشکر باقری گفت: همچنین از تلاش‌ها و زحمات روحانیت معظم که موجبات تامین آرامش روحی و آموزش و تربیت فرزندان و جوانان عزیزمان را در این‌گونه مراکز و شهرک‌ها فراهم می‌کنند نیز قدردانی می‌کنم. ان‌شالله با توسعه این اقدام و پیشبرد آن تا تکمیل نهایی دغدغه مسکن سازمانی در نیروی زمینی و در ارتش از بین برود و این مجموعه الگویی باشد برای همه نیروها و سازمان‌های ما تا چنین مأموریت و مسئولیتی توسعه پیدا کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1130532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =