مصوبات لایحه بودجه 1401 مطابق با توان اجرایی دولت خواهد بود

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در بررسی مصوبات لایحه بودجه تلاشمان این است که بودجه مطابق با توان اجرایی  دولت تنظیم شود.

سیدنظام موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز درباره افزایش سقف لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق و موضع صحن مجلس در این زمینه اظهار کرد: اینگونه که مشخص است، کمیسیون تلفیق تلاش کرده سقف بودجه را بیش از حد و توان دولت افزایش ندهد.

وی افزود: آنچه در مصوبه تلفیق اتفاق افتاده، بیشتر تغییر در ردیف‌های بودجه بوده و تقریباً هزینه‌ای اضافه نشده است و تلاش شده از منابع موجود در لایحه دولت برای مصارف گوناگون استفاده شود و برهمین اساس منابع غیرواقعی در لایحه نداریم و لایحه بودجه 1401 با کمترین افزایش در کمیسیون تلفیق تصویب شده است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان کرد: صحن مجلس هم تلاش می‌کند تا لایحه بودجه را مطابق با توان اجرایی  دولت تنظیم کند تا کشور در سال آینده با بیشترین آرامش مواجه باشد.

به گزارش ایسکانیوز؛ نمایندگان مجلس امروز کار خود را با جلسه غیرعلنی آغاز کردند که در این جلسه گزارش کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 و حذف ارز ترجیحی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. سپس با علنی شدن جلسه مجلس گزارش کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ درباره جزییات دخل و خرج دولت در سال آینده در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت. ابتدا بخش‌های درآمدی بودجه بررسی می‌شود و سپس نمایندگان بخش‌های هزینه‌ای را تعیین تکلیف می‌کند.

طبق آیین‌نامه جلسات مجلس شورای اسلامی برای بررسی بودجه در دو شیفت کاری تشکیل می‌شود.

کد خبر: 1130539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =