رتبه بندی معلمان اولویت کار مجلس است / اجرای قانون با تخصیص ۴۰ هزار میلیارد تومان

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: با رفع ایرادهای شورای نگهبان در مصوبه رتبه بندی معلمان سال آینده با ۴۰ هزار میلیارد تومان قانون اجرایی می‌شود.

محسن زنگنه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز؛ با اشاره به مصوبه رتبه بندی معلمان و تعیین تکلیف آن در لایحه بودجه دولت اظهار کرد: این طرح دو مقوله تفکیک و امتیاز بندی معلمانی که در شاخص های آموزشی، پژوهشی و تربیتی برتر هستند و یک امکان تمایزی برقرار باشد میان معلمان و این انگیزشی باشد برای اینکه معلمان سطح خود را در این سه حوزه ارتقا دهند و مسئله دوم افزایش حقوق معلمان هست. 

وی افزود: این قانون بیش از یک دهه در انتظار تصویب است و مجلس یازدهم آن را در اولویت خود قرار داد و آن را به شورای نگهبان ارسال کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تصریح اینکه بعضی وقت ها مصوبه‌ای بارها به شورای نگهبان می رود و رد می‌شود و دوباره در مجلس چکش‌کاری و رفع ایراد می شود، گفت: مواردی که شورای نگهبان به طرح رتبه بندی معلمان ایراد گرفته بود، خوشبختانه با  رأی بالای نمایندگان رفع ایراد شد. البته ایرادها بسیار جزئی و متنی بود. به جز یکی دو مورد که یکی طرح دولت را دارای بار مالی و فراتر از تعهد دولت می‌دانست. در بند دیگر هم در خصوص هیئتی که باید شاخص‌ها را سنجش و تعیین می‌کرد و کارگروهی که باید آن را در کشور و استان عملیاتی می‌کرد که اینها از نظر شورای نگهبان دارای ایراد بود.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مجلس این موارد را براساس نظر کمیسیون آموزش برطرف کرد و بنابراین این مصوبه بار دیگر به شورای نگهبان می رود و باید ببینیم رفع ایرادها توسط مجلس را خواهد پذیرفت یا خیر؟

عضو کمیسیون تلفیق بودجه اظهار کرد: اگر شورای نگهبان بار دیگر به مصوبه رتبه بندی معلمان ایراد وارد کند ممکن است این طرح مجدد به مجلس باز گردد. 

زنگنه خاطرنشان کرد: دولت در لایحه بودجه ۲۵ میلیارد تومان برای اجرای این طرح تخصیص داده است به این جهت که در قانون مکلف است از نیمه دوم سال رتبه بندی را انجام دهد، مجلس ۱۵ هزار میلیارد تومان به لایحه اضافه کرد تا اگر اجرای قانون در سال مالی کنونی محقق نشد، بتوانیم سال آینده در مجموع با ۴۰ هزار میلیارد تومان قانون رتبه بندی معلمان اجرایی شود.

کد خبر: 1130573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =