نرخ تورم بهمن ۴١.۴ درصد شد

نرخ تورم سالانه بهمن ١۴٠٠ برای خانوارهای کشور به ۴١.۴ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، یک واحد درصد کاهش یافته است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بر اساس اعلام مرکز ملی آمار، تورم نقطه‌به‌نقطه تورم ماهانه بهمن ١٤٠٠ به ۲.۱ درصد رسیده که در مقایسه با ماه گذشته، ٠.٣ واحد درصد کاهش داشته است. تورم ماهانه برای گروه‌های عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» و «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» به ترتیب ۳.۹ درصد. ۱.۱ درصد بوده است.

نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه در بهمن ١٤٠٠ به عدد ۳۵.۴ درصد رسیده که نسبت به ماه گذشته کاهش ۰.۵ واحد درصدی را نشان می‌دهد.

نرخ تورم نقطه‌ای برای خانوارهای شهری ۳۵.۳ درصد است که نسبت به ماه قبل ۰.۵ واحد درصد کاهش داشته است. همچنین این نرخ برای خانوارهای روستایی ۳۵.۸ درصد بوده که که نسبت به ماه قبل ۰.۷ واحد درصد کاهش داشته است.

نرخ تورم نقطه‌ای گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌­ها و دخانیات» با کاهش ۱.۹ واحد درصدی به ٤٠.٧ درصد و گروه «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» با افزایش ٠.١ واحد درصدی به ٣٢.٥ درصد رسیده است.

نرخ تورم سالانه بهمن ماه ١٤٠٠ برای خانوارهای کشور به ٤١.٤ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، ١.٠ واحد درصد کاهش را نشان می‌دهد.

همچنین نرخ تورم سالانه برای خانوارهای شهری و روستایی به ترتیب ٤٠.٨ درصد و ٤٤.٢ درصد بوده که برای خانوارهای شهری ١.٠ واحد درصد کاهش و برای خانوارهای روستایی ١.٦ واحد درصد کاهش داشته است.

دامنه تغییرات نرخ تورم سالانه در بهمن ماه ١٤٠٠ برای دهک‌های مختلف هزینه‌ای از ٤٠.٤ درصد برای دهک نهم تا ٤٤ درصد برای دهک اول است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1130580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =