وزیر آموزش و پرورش: محتوا را باید خود معلمان تولید کنند

نوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا برای دانش آموزان استثنایی و استعدادهای درخشان، محتوایی در شبکه شاد گنجانده نشده است؟ گفت: محتوا را باید خود معلمان تولید کنند و نباید منتظر باشیم از بیرون بیاید.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، یوسف نوری روز یکشنبه پس از بازدید از مرکز مانیتورینگ شبکه دانش آموزی شاد، در ساختمان اپراتور همراه اول، از نزدیک در جریان روند کار این مرکز و نحوه خدمات دهی اپراتور همراه اول در شبکه شاد قرار گرفت.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: در شرایطی که کرونا شایع شد و با تعطیلی مدارس مواجه شدیم شبکه شاد جایگزین بسیار خوبی بود که لازم است از زحمات مسئولان اپراتور همراه اول قدردانی کنیم.

نوری افزود: این شبکه باید به صورت ترکیبی و همراه با آموزش حضوری پس از کرونا یا با کرونا ادامه پیدا کند و شاد می‌تواند به عنوان مکمل، یکی از ابزارها و روش‌های خوب برای کیفیت و سرعت یادگیری باشد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا برای دانش آموزان استثنایی و استعدادهای درخشان، محتوایی در شبکه شاد گنجانده نشده است؟ گفت: محتوا را باید خود معلمان تولید کنند و نباید منتظر باشیم از بیرون بیاید؛ چرا که سفارشی می‌شود و شاید خوب نباشد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: محتواهای دانش آموزی را باید معلمان و دانش آموزان بسازند و در دنیا هم همین گونه است، اما در این خصوص، محتواهایی آماده شده است که همکاران در سازمان پژوهش فعال هستند و به تدریج در شبکه شاد بارگذاری خواهد شد.

نوری ادامه داد: فرهنگیان و اولیا با همکاری هم باید بتوانند معضلات بروز پیدا کرده در فضای مجازی را در راستای اهداف تربیتی هدایت کنند و دانش آموزان را در برابر فرصت‌های صحیح قرار دهند؛ چرا که به دلیل کنجکاوی دانش آموزان شاهد اتفاقاتی در این بخش هستیم که باید غیر مستقیم ورود کنیم.

به گزارش روابط عمومی شبکه دانش‌آموزی شاد، تاکنون، پیام رسان شاد، بیش از ۲۶ میلیون بار نصب شده است و بیش از ۶۰ میلیارد پیام و ۱۸ میلیون فایل آموزشی، از طریق این شبکه، جابجا شده است. همچنین تعداد کاربران فعال روزانه شبکه شاد ۱۱ میلیون نفر، کاربران فعال هفتگی ۱۳ میلیون نفر و تعداد کاربران فعال ماهانه شبکه شاد، بیش از ۱۸ میلیون نفر است.

در شبکه دانش آموزی شاد، با پهنای باند حداکثر ۵۲۰ گیگابیت بر ثانیه، به صورت همزمان تعداد ۳میلیون و ۵۶ هزار و ۷۲۱ نفر فعالیت می‌کنند.

خبرنگار: صفر حسن زاده

انتهای پیام /

کد خبر: 1130587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =