غذاهای سالمی که می‌توانند سرطان زا باشند

هم غذاها و هم نوشیدنی های تخمیر شده، که شامل توفو و پنیر می شود، با رشد کنترل شده میکروبی تولید می شوند. آنها به عنوان سالم تر تبلیغ می شوند، اما موادی که می توانند در طی تخمیر استفاده شوند ممکن است خطر ابتلا به سرطان معده را افزایش دهند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، جوزی پورتر، متخصص تغذیه در کلینیک سلامت روده، گفت: سرطانی که به دلیل تغذیه نامناسب ایجاد می شود، اندام های انسان مرتبط با دستگاه گوارش را تحت تأثیر قرار می دهد. او محصولاتی را نام برد که در نگاه اول خطرناک به نظر نمی رسند، اما می توانند باعث بیماری کشنده شوند.

بیشتر بخوانید:

کدام مواد غذایی می توانند به بهبود سرماخوردگی کمک کنند؟

این متخصص خاطرنشان کرد که هم غذاها و هم نوشیدنی های تخمیر شده، که شامل توفو و پنیر می شود، با رشد کنترل شده میکروبی تولید می شوند. آنها به عنوان سالم تر تبلیغ می شوند، اما موادی که می توانند در طی تخمیر استفاده شوند ممکن است خطر ابتلا به سرطان معده را افزایش دهند. بنابراین، به ازای هر ۲۰ گرم سبزیجات نمکی که در روز مصرف می شود، این خطر ۹ درصد افزایش می یابد.

این پزشک گفت: نمک یا برخی مواد شیمیایی موجود در خمیر توفو و سویا که در نتیجه تخمیر افزایش می‌یابند، ممکن است نقش مهمی در سرطان‌زایی سرطان معده داشته باشند.

این متخصص تغذیه تاکید کرد: در صورت مصرف متعادل غذاهای تخمیری به دلیل سایر مواد مغذی موجود در آنها مانند کلسیم و پروبیوتیک های موجود در کفیر برای بدن مفید است.

منبع: اسپوتنیک

انتهای پیام/

کد خبر: 1130641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =