رئیسی: سفر به قطر گام مهمی در جهت فعال‌شدن دیپلماسی همسایگی است

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور پیش از عزیمت به قطر گفت: این سفر را گامی در جهت فعال‌شدن دیپلماسی همسایگی به‌ویژه با کشورهای حوزه خلیج فارس می‌دانیم و استفاده از ظرفیت‌های این کشورها در جهت توسعه روابط سیاسی و اقتصادی مفید خواهد بود.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز پیش از عزیمت به قطر طی سخنانی اظهار داشت: این سفر به دعوت رسمی شیخ تمیم بن حمد امیر قطر با دو هدفِ گسترش روابط دوجانبه‌ با کشور دوست و برادر و همسایه‌مان قطر گسترش و شرکت در مجمع کشورهای صادرگننده گاز در جهان انجام می‌گیرد.

وی افزود: ما این سفر را گامی در جهت فعال‌شدن دیپلماسی همسایگی به‌ویژه با کشورهای حوزه خلیج فارس می‌دانیم و استفاده از ظرفیت‌های این کشورها در جهت توسعه روابط سیاسی و اقتصادی مفید خواهد بود و هم‌چنین که ما با کشور قطر میدان گازی مشترک داریم، همکاری‌های حوزه انرژی‌مان نیز قابل توجه است.

رئیس‌جمهور بیان کرد: از جمله اقداماتی که در این سفر می‌تواند مورد بحث و مذاکره قرار بگیرد ارتباطات در حوزه‌های اقتصادی و انرژی است. موضوع بعدی همکاری با مجمع کشورهای تولید و صادرکننده گاز است؛ تشکیل این مجمع با ابتکار جمهوری اسلامی ایران انجام شده و ما از موسسین این مجمع هستیم و ایران، قطر و روسیه از مهم‌ترین کشورهای تولیدکننده و صادرکننده گاز در جهان هستند.

رئیسی خاطر نشان کرد: امیدواریم در این سفر که هم به اعتبار دیدارهای دوجانبه و هم به اعتبار شرکت در جممع عمومی صورت می‌گیرد، دیدارهایی با کشورهای شرکت‌کننده در مجمع هم داشته باشیم و این برنامه‌ها قابل توجه خواهد بود و این سفر می‌تواند در جهت ارتقاء روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری بین کشورهای منطقه و حوزه خلیج فارس گام قابل توجهی بردارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1130649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =