دولت حق عدول از خطوط قرمز مذاکرات را ندارد / نگرانی‌های غرب از صنعت هسته‌ای را رفع می‌کنیم

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دولت حق عدول از خطوط قرمز مذاکرات را ندارد.

محمود عباس‌زاده مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به اینکه روند رسیدن به توافق برد-برد در وین دور از دسترس نیست، اظهار کرد: این روزها شیطنت‌هایی در حوزه رسانه‌های غربی و آمریکایی صورت می‌گیرد و برخی عملیات‌های جنگ روانی انجام می‌شود از سوی دیگر نامه‌ای که کنگره آمریکا برای بایدن نوشته کمی فضا را مختل کرده است.

وی با تصریح اینکه چند نکته اساسی در مذاکرات باقی مانده که باید روی آن توافق شود و در غیر این صورت رسیدن به توافق سخت خواهد شد، افزود: مجلس در مقابل نامه کنگره آمریکا نامه‌ای خطاب به رئیسی تهیه کرد و همه نمایندگان آن را امضا کردند و در آن از به جد از رئیس جمهور خواستند به هیچ وجه  از خطوط قرمز مذاکرات عدول نشود و مذاکره کنندگان در چهارچوب قانون مجلس عمل کنند و تا غرب و آمریکا همه تحریم ها از جمله کاتسا، یوتا و .. را لغو نکنند حاضر به همکاری نخواهیم بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص تهدید استفاده از مکانیزم ماشه تصریح کرد: طی نامه‌ای که نمایندگان مجلس نوشتند آمریکایی‌ها باید تضمین بدهند که تمام تحریم‌های برجامی بر اساس آنچه آمریکایی‌ها امضا کرده بودند و زیر امضای خود زدند عمل شود تا این اعتماد به عنوان مقدمه تضمین مجدداً ترمیم گردد.

عباس‌زاده مشکینی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران نیز حاضر است به نگرانی‌ های طرف‌های مذاکره کننده در خصوص صنعت هسته‌ای و اینکه فعالیت ها در چهارچوب پادمان‌های سازمان انرژی اتمی باشد پاسخ دهد و با آنها همکاری های لازم را داشته باشد.

وی گفت: رفع نگرانی‌ها را می پذیریم اما به هیچ وجه از حق خودمان کوتاه نمی‌آییم. ایران عضو رسمی آژانس است و حق برخورداری از انرژی هسته ای و کمک های بین المللی منطبق با آن را را دارد و در چهارچوب پادمان ها فعالیت کردن و استفاده از مزایای این حوزه را حق خود میداند و از آن کوتاه نمی آید.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی تأکید کرد: دولت بدون این مولفه ها اجازه کوتاه آمدن و همکاری های فراپادمانی را نخواهدداشت.

کد خبر: 1130673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =