رئیس دانشگاه قدرت کافی ندارد/ حمایت نشدن از ایده‌های کارآفرینی دانشجویان

دبیر انجمن علمی-کارآفرینی ساینا دانشگاه خوارزمی معتقد است که رئیس این دانشگاه قدرت کافی ندارد و به همین دلیل، ایده‌های کارآفرینی دانشجویان به درستی مورد حمایت قرار نمی‌گیرند.

احسان فلاح در گفت‌وگو با گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره مشکلات دانشگاه خوارزمی واحد کرج اظهار کرد: یکی از مشکلات دانشگاه خوارزمی این است که رئیس دانشگاه به اندازه جایگاهش اختیار ندارد. مثلا رئیس دانشگاه دستوری داده است اما یک مسئول میان رده برای رسیدن به منعفت مادی خودش، آن دستور را نادیده‌ می‌گیرد.

دبیر انجمن علمی-کارآفرینی ساینا دانشگاه خوارزمی با بیان این که برخی افراد سالهاست در سمت خود باقی مانده‌اند و به قدری محکم شده‌اند که رئیس دانشگاه هم نمی‌تواند با آن‌ها درگیر شود، افزود: متاسفانه همه در دانشگاه خوارزمی بسیار محافظه‌کار هستند یعنی حتی افراد درست هم جرات اظهار نظر و اعتراض ندارند.

وی با تصریح بر این که ما پیش از تاسیس انجمن، یک تیم دانشجویی بودیم که در راستای پیشبرد یک ایده دورهم جمع شده بودیم، گفت: چند نفر از دانشجویان از سوی استادشان مامور شده بودند که وارد تیم ما شوند، ایده ما را بردارند و با استاد خودشان آن را پیش ببرند. این اتفاق افتاد، تیم ما از هم پاشید و اطلاعاتمان از دست رفت و آن‌ها توانستند با اطلاعات آماده ما کار را شروع کنند.

دانشگاه فضای خود را به چرای گوسفندان اختصاص داده

فلاح با ذکر مثالی یادآور شد: دانشگاه خوارزمی ۲۳۰ هکتار زمین دارد که تنها ۲ هکتار آن زیربناست. فضای خوبی برای کار وجود دارد. دانشجویان بسیاری ایده داشتند و می‌توانستند برای دانشگاه درآمدزایی داشته باشند؛ اما زمین‌ها بایر رها شده‌اند. یکی از مشکلات سالانه دانشگاه خوارزمی آتش‌سوزی است چون به دلیل آب و هوای مرطوب کرج، گیاهان رشد خوبی دارند و در فصل‌هایی که خشک می‌شوند احتمال آتش‌سوزی بالا می‌رود. دانشگاه حاضر است با دریافت هزینه از چوپان‌ها، فضای دانشگاه را برای چرای گوسفندان در اختیار آن‌ها قرار دهد؛ اما این فضا را به دانشجویان ارائه ندهد. 

دانشجوی رشته زیست‌شناسی دانشگاه خوارزمی در ادامه خاطرنشان کرد: طرحی را برای تولید ورمی‌کمپوست به عنوان پیشنهاد به مسئولان دانشگاه ارائه دادیم. مسئولان ما را مجبور کردند که طرح را به صورت پیمانکاری انجام دهیم، نزدیک به دو سال زمان برد که یک سوله ۸۰ متری را تجهیز کنیم؛ اما وقتی زمان افتتاح رسید، مسئول مربوط گفت که این فضا را برای کاربری دیگری لازم دارم. دانشگاه سالانه حدود ۲۰ کامیون کود برای فضای سبز احتیاج دارد، ما پیشنهاد دادیم که این مقدار کود را از زباله‌های خود، کود ارگانیک تولید کنید که بهداشتی هم باشد.

وی افزود: طرح ورمی‌کمپوست بدون هزینه خاصی برای دانشگاه سود داشت؛ اما اجازه ادامه فعالیت داده نشد. مسئول مربوط به رئیس دانشگاه گفت که فلاح مایل نیست که این کار را انجام دهد و به ما گفت که رئیس دانشگاه، تمایلی به انجام این کار ندارد. متاسفانه رئیس دانشگاه قدرت کافی ندارد.

فلاح با تاکید بر این که دانشکده علوم زیستی دانشگاه خوارزمی جو مسمومی دارد و استادان به شدت درگیر نوعی رقابت ناسالم هستند، گفت: این استادان به جای ارتقای خودشان، سعی می‌کنند دیگران را تخریب کنند. این نوع رقابت و درگیری بین استادان به دانشجویان آسیب‌ می‌رساند.

دبیر انجمن علمی-کارآفرینی ساینا دانشگاه خوارزمی در پایان اظهار کرد: دلیل من برای تاسیس انجمن علمی-کارآفرینی این بود که ایده‌هایی زیستی داشتم. برای پیگیری این ایده‌ها، تیم تشکیل دادم و برای پیشرفت بهتر کار، دریافت حمایت و رسمیت یافتن، انجمن علمی تاسیس کردیم؛ اما تلاش من در این چهار سال به نتیجه نرسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1130678

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =