لغو تحریم‌ها وظیفه دولت در مذاکرات است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دولت آقای رئیسی موظف است مطابق قوانین رفع تحریم‌ها در مذاکرات حضور یابد.

شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز؛ با اشاره به اینکه مذاکرات وین روی روال عادی پیش می‌رود و دو طرف توافق کرده‌اند که به سمت نتیجه برجام بروند، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران بر لغو همه تحریم‌ها تأکید دارد و آمریکا باید به قوانینی که پیش از این در برجام به آن متعهد شده بود، تن دهد.

وی با بیان اینکه مذاکرات در صورتی برای ایران اهمیت دارد که تحریم‌ها لغو شود، افزود: تحریم‌های ایران همگی توسط آمریکا تنظیم شده است و کشورهای دیگر دنباله رو آمریکا هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: اینکه آمریکایی‌ها پس از خروج از برجام خواستار مذاکره مستقیم با ایران هستند نشان داده که مواضعشان را تعدیل کرده‌اند و ایران هم خواستش کاملا منطقی است.

حیدری با تصریح اینکه لغو تحریم ها و راستی آزمایی خواست ایران است، اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است درصورتی که آمریکا و غرب تعهدات خود را مطابق با توافق اجرا کنند، گام‌های اطمینان بخش برای رفع نگرانی‌های غرب در صنعت هسته ای را برخواهد داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به نامه کنگره آمریکا به بایدن تأکید کرد: کنگره آمریکا اعلام کرده مخالف هر گونه توافق با ایران برای لغو تحریم‌هاست بنابراین با مسائلی که کنگره از دولت آمریکا خواسته توافق با آمریکایی‌ها معنا ندارد.

وی با بیان اینکه بایدن باید در مورد مذاکرات وین یک تصمیم سیاسی بگیرد، اظهار کرد: آمریکایی‌ها خواستار مذاکره مستقیم هستند که در این صورت فایده‌ای نخواهد داشت. بنابراین دولت آقای رئیسی هم موظف است مطابق قوانین رفع تحریم‌ها در مذاکرات حضور یابد.

کد خبر: 1130694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =