قیمت مصالح ساختمانی با اعطای تسهیلات ساخت مسکن کاهش می‌یابد

نائب رئیس اول کمیسیون عمران مجلس به بیان توضیحاتی درباره میزان راهگشا بودن تسهیلات اعطایی بانک ها برای ساخت و ساز و خرید مسکن پرداخت.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، اسماعیل حسین زهی نائب رئیس اول کمیسیون عمران مجلس درباره تسهیلات اعطایی مسکن از سوی بانک ها گفت: قانون جهش تولید ملی مسکن مصوب مجلس در جهت رونق ساخت و ساز مسکن داشته ایم  که تسهیلات مسکن نیز یکی از مسائلی است که در آن در نظر گرفته شده است. 

نائب رئیس اول کمیسیون عمران افزود: در قانون جهش تولید ملی مسکن مقرر شده که سالی یک میلیون واحد مسکونی ساخته شود که برای ساخت این یک میلیون واحد تسهیلات بانک ها هم باید به مردم با شرایط مناسب ارائه شود. 

حسین زهی گفت: خوشبختانه در این قانون تمام موارد دخیل در بحث صنعت ساختمان آورده شده است و تمام دستگاه ها مثل وزارت صنعت، وزارت راه، وزارت نفت  و... مکلف به همکاری برای ساخت و ساز مسکن شده اند. 

این نماینده مجلس یازدهم افزود: در این قانون چون مصوب شده که زمین های دولتی به صورت رایگان برای ساخت و ساز تخصیص داده شود قیمت مسکن کاهش پیدا می کند و مصالح ساختمانی هم با قیمت تمام شده در اختیار انبوه سازان و پیمانکاران قرار می گیرد تا مسکن با قیمت ارزان تری ساخته شود. 

حسین زهی گفت: کسانی که واجد شرایط خرید مسکن ملی هستند بعد از ثبت نام در سامانه می توانند از وام بانک ها برخوردار شوند زیرا بانک ها موظف شده اند که ۲۰ درصد از حجم اعتبار خود را برای تسهیلات ساخت و ساز مسکن تخصیص دهند. علت این ملزم شدن بانک ها این است که مردم بدون دریافت وام نمی توانند خانه دار شوند و این تسهیلات کمک زیادی به آنها می کند. 

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: در سال های گذشته به بحث خانه سازی توجهی نشده است ولی بر  اساس قانون اساسی دولت ها موظف هستند به بحث فراهم کردن مسکن برای افرادی که نیاز دارند کنند. با توجه به متناسب نبودن عرضه و تقاضا مردم می توانند صاحب خانه شوند. 

حسین زهی افزود: تسهیلات مسکن در این قانون پیش بینی شده که با درصد سود کم به مردم وام داده شود. ولی نیاز داریم که بانک ها به اجرای این قانون توجه داشته باشند و سود و بهره ای که می خواهند بگیرد کم باشد تا مردم بتوانند بازپرداخت را به راحتی انجام دهند.

منبع: برنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1130732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =