نخستین جشنواره سراسری شعر سرو در ۳ بخش برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان درباره روند برگزاری نخستین جشنواره سراسری شعر سرو گفت: نخستین جشنواره سراسری شعر سرو، همزمان با میلاد حضرت امام حسین (ع) و روز پاسدار سوم شعبان (۱۵ اسفند )در کرمان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، نخستین جشنواره سراسری شعر سرو در سه بخش عمومی(حرفه‌ای)، دانشجویی و دانش آموزی و در مرحله مقدماتی در شهرهای رفسنجان، سیرجان و جیرفت برگزار می‌شود و برگزیدگان جشنواره در آیین اختتامیه در واحد شهید حاج قاسم سلیمانی به خوانش آثارشان می‌پردازند. علیرضا منظری توکلی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز  درباره روند برگزاری نخستین جشنواره سراسری شعر سرو گفت: نخستین جشنواره سراسری شعر سرو، همزمان با میلاد حضرت امام حسین (ع) و روز پاسدار سوم شعبان (۱۵ اسفند )در کرمان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اهمیت توجه به فضیلت ماه‌های رجب و شعبان و ضرورت نشاط اجتماعی در این ماه‌ها  افزود: مقام معظم رهبری شعر را به عنوان ثروت ملی خواندند و در همین راستا  دانشگاه آزاد اسلامی با مشارکت موسسه فرهنگی و هنری امامت و مهدویت و همراهی نهادهای دانشگاهی، فرهنگی و ادبی مقدمات برگزاری این جشنواره ملی را  در سه محور توجه به سیره و شخصیت معنوی حضرت  امام حسین (ع) تبیین مکتب سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و توجه به ادبیات مقاومت و پایداری فراهم کرده است.
رئیس کمیته استانی این جشنواره ادامه داد: نخستین جشنواره سراسری شعر سرو در سه بخش عمومی(حرفه‌ای)، دانشجویی و دانش آموزی  برگزار می‌شود و برگزیدگان جشنواره در آیین اختتامیه در واحد شهید حاج قاسم سلیمانی به خوانش آثارشان می‌پردازند.
منظری تاکید کرد: برای برگزاری این جشنواره علاوه‌بر ایجاد دبیرخانه و انتخاب دبیر تخصصی و مسئول دبیرخانه، کمیته اجرایی و مراسم،کمیته علمی و داوری، کمیته پشتیبانی و تدارکات، کمیته رسانه و روابط عمومی، مستندسازی، کمیته فناوری اطلاعات و کمیته حفاظت تشکیل شده است. درضمن دبیرخانه دایمی این جشنواره در ساختمان شماره یک دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهید حاج قاسم سلیمانی ایجاد شده و شاعران می توانند از طریق  وب سایت این جشنوارهhttp://jashnvare.iauk.ac.ir در روند نتایج آثار و برنامه‌های مربوطه قرار گیرند.

شایان ذکر است، معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سپاه ثارالله کرمان، حوزه هنری، آموزش و پرورش ، صداوسیما و انجمن‌های ادبی همراهی و همکاری می‌کنند و تاکنون پیش رویدادهایی همچون نشست تخصصی سرو در فرهنگ ایران با حضور اساتید برجسته کودک و نوجوان و کارگاه آموزش ادبیات پایداری برگزار شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1130781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =