بازی خوانی و حلقه‌های مفقوده ماجرای یک فایل صوتی

سعید شهرابی فراهانی*

گروه سیاسی ایسکانیوز - در روزهای اخیر بازنشر یک فایل صوتی در خصوص پیگیری تخلفات صورت گرفته در یکی از زیرمجموعه های اقتصادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، موجب حواشی بسیاری شد. خباثت جریانات معاند و کوتاهی برخی از دوستان انقلابی؛ فضایی را برای بهره برداری و عقده گشایی ضدانقلاب از طریق انحراف موضوع و القای افکار مسموم به اذهان عمومی با محورهایی چون فساد سیستماتیک، غارت سازمان یافته و ... پدید آورد.

نکته قابل تامل در این رخداد؛ واکنش منفعلانه برخی از اضلاع جبهه انقلاب اسلامی در برابر هجمه هدفمند ضدانقلاب در قبال تذکر رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون ابزار جنگ روانی علیه ملت بود. در حالی که چند روز بیشتر از تشریح اهمیت جهاد تبیین توسط مقام معظم رهبری نگذشته بود؛ بررسی عملکرد جبهه انقلاب در برابر پمپاژ القائات منفی رسانه‌های بیگانه و سرشاخه های داخلی آنها – که اغراض سیاسی خود را در پشت سخنان به ظاهر خیرخواهانه پنهان کرده‌اند - چندان رضایت بخش ارزیابی نمی گردد.

اگرچه موضوع مطروحه در محتوای فایل صوتی نیازمند «رسیدگی تخصصی» از جانب دستگاه‌های مسئول است لیکن «مطالبه مردمی» برای از بین بردن زمینه‌های ارتکاب تخلفات صورت گرفته نیز ضرورت دارد چه اینکه مطالبه عدالت و عدم تبعیض در برخورد با تخلفات؛ حق و تکلیفی است که جامعه اسلامی را از پلیدی خیانت در امانت شهدا و امام شهدا مصون می سازد و نهیبی است بر کسانی که به اسم انقلاب و آرمان‌های انقلاب، برای جمع آوری مال و رسیدن به جاه کیسه‌ها دوخته‌اند.

به شرح مختصر بالا درباره «مطالبه مردمی»، این نکته را نیز باید افزود که مبتذل کردن این موضوع حساس و به راه انداختن کارخانه «برچسب زنی فله‌ای» نه تنها موجب نیل به مقصود مشروع و منطقی نخواهد شد بلکه بسترساز بدبینی، بی‌اعتمادی و ناامیدی به فعالیت های مصلحانه نیز خواهد گردید. نباید از یاد ببریم علاوه بر کیسه دوختگان مال و مقام، عده‌ای نیز برای تخریب بنیان‌های اعتقادی و باورهای جامعه ما در کمین نشسته‌اند. شاید این دو گروه ارتباط سازمانی با همدیگر نداشته باشند ولی در نهایت دو لبه یک قیچی قلمداد می شوند. هنگامی که افرادی که سابقه حضور در این دو دسته را دارند برای منحرف شدن انقلاب و نظام اسلامی دلسوزی می کنند باید به آنها شک کرد و بازی‌شان را خواند زیرا این نوع کنش مقدمه یک حرکت بزرگتر و مخرب تر به شمار می رود که تلاش می شود آتش آن به دست خود مردم تهیه و شعله‌ور گرد. آن طور که شواهد نشان می دهند این موج سواری بر «مطالبه مردمی» و سرقت پرچم انقلاب، نمی تواند بدون برنامه، هدف و طراحی باشد.

*کارشناس حوزه سیاسی، امنیتی و بین‌الملل

کد خبر: 1130795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =