آخرین وضعیت اجرای طرح ساماندهی آموزش عالی کشور اعلام شد

معاون آموزشی وزارت علوم آخرین وضعیت اجرای طرح ساماندهی آموزش عالی کشور را تشریح کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، علی خاکی صدیق درباره آخرین وضعیت اجرای طرح ساماندهی مؤسسات آموزش عالی کشور گفت: وزارت علوم فاز اول طرح ساماندهی آموزش عالی کشور را با هماهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی و ستاد نقشه جامع علمی کشور انجام داده است.

وی ادامه داد: قرار است نتایج فاز اول طرح ساماندهی آموزش عالی تحلیل شود و هر زمان شرایط فراهم شد، فاز دوم آغاز شود.

وی با اشاره به آخرین جلسه ستاد نقشه جامع علمی کشور گفت: در این جلسه بر روی زمان آغاز فاز دوم جمع بندی نهایی نشد.

معاون آموزشی وزارت علوم درباره فاز اول طرح ساماندهی آموزش عالی گفت: در این فاز حدود ۱۲ الی ۱۳ مجتمع و واحد آموزشی به دانشگاه‌های مادر الحاق شدند، اینها مجتمع یا واحدهای آموزشی بودند که آن شرایط لازم دانشگاه شدن را نداشتند در ضمن برای رشد آنها بهتر بود زیر مجموعه یک دانشگاه قوی و جامع و یا دانشگاه صنعتی خیلی معتبر باشند، تا بتوانند آنها را از نظر علمی کمک کنند و ارتقا یابند.

وی در مورد ساماندهی دانشگاه‌های تهران نیز افزود: دانشگاه‌های تهران در طرح ساماندهی نیستند، آنهایی هم که ساماندهی می‌شوند، دانشگاه نیستند بلکه واحدها و مؤسسات آموزشی هستند که شرایط لازم دانشگاه شدن را نداشتند.

خاکی صدیق درباره ساماندهی دانشگاه‌های پیام نور، فنی و حرفه‌ای، آزاد اسلامی و جامع علمی کاربردی گفت: این دانشگاه‌ها خود طرح ساماندهی را انجام داده‌اند. واحدهایی که ما درباره آن صحبت می‌کنیم، واحدهای زیر نظام وابسته به آموزش عالی و دانشگاه‌های دولتی هستند ولی در مجموع وزارت علوم مطیع مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1130808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =