انجمن‌های علمی از جیب دانشجویان اداره می‌شود/ بی‌توجهی استادان به نشریات علمی دانشجویی

دبیر انجمن علمی تولید و ژنتیک گیاهی دانشکدگان ابوریحان دانشگاه تهران با گلایه از بودجه نداشتن انجمن‌های علمی، گفت: به همین دلیل، اعضای انجمن ناچارند از جیب خودشان پول جمع کنند و کارها را پیش ببرند.

سارا عابدینی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان این که کمبود بودجه یکی از اصلی‌ترین مشکلات انجمن‌های علمی است، اظهار کرد: انجمن علمی تولید و ژنتیک گیاهی دانشکدگان ابوریحان دانشگاه تهران هیچ بودجه و حمایت مالی ندارد. معمولا از جیب خودمان، پول جمع می‌کنیم و کارها را پیش می‌بریم.

دبیر انجمن علمی تولید و ژنتیک گیاهی دانشکدگان ابوریحان دانشگاه تهران با اشاره به این که کرونا برنامه‌های انجمن را با مشکل مواجه کرده است، افزود: کرونا مانع آشنایی دانشجویان با انجمن علمی شده است چون در دانشگاه حضور ندارند، با این حال ما چند وبینار برگزار کرده‌ایم. استادان همکاری‌هایی دارند؛ اما مشکلات بودجه عمومی است.

کرونا جو دانشگاه را شبیه مدرسه کرده است

وی با تصریح بر این که کرونا جو دانشگاه را شبیه مدرسه کرده است، گفت: به طوری که دانشجویان فقط به فکر گذراندن واحدهای درسی خود هستند و زمانی برای فعالیت‌های فوق برنامه درنظر نمی‌گیرند. این اتفاق، انجمن‌های علمی را کم رونق کرده است.  

عابدینی درباره عملکرد استادان در تدریس آموزش مجازی و همکاری آن‌ها در امور پژوهشی، خاطرنشان کرد: استادان در آموزش مجازی عملکرد متفاوتی داشتند، برخی از همه توان خود مایه گذاشتند و آموزش خوبی داشتند؛ اما برخی دیگر نه. همکاری‌های پژوهشی هم با استادان داشتیم؛ اما به دلیل کرونا و محدودیت‌هایی که در رفت‌وآمد پیش آمد، مشکلاتی وجود داشت.

دبیر انجمن علمی تولید و ژنتیک گیاهی دانشکدگان ابوریحان دانشگاه تهران با بیان این که دانشجویان معمولا برای شرکت در امتحانات مجازی مشکل داشتند، گفت: هم ورود به سایت دانشگاه با مشکل مواجه بود و هم زمان برخی امتحانات را بسیار کوتاه درنظرمی‌گرفتند.

کیفیت پایین نشریات علمی-دانشجویی به دلیل بی‌توجهی استادان

وی با اشاره به این که استادان توجهی به نشریات دانشجویی ندارند، اظهار کرد: این باعث می‌شود که کیفیت نشریات پایین بیاید. اگر استادان توجه بیشتری به نشریات داشته باشند، کیفیت کار دانشجویان ارتقا پیدا می‌کند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1130881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =