لبنان: حق کشور در مرزهای دریایی را حفظ می‌کنیم

رئیس جمهور لبنان در سخنانی واگذاری حقوق این کشور در مذاکرات با رژیم صهیونیستی برای تعیین مرزهای دریایی را تکذیب کرد و گفت: حق خود در مرزهای دریایی را حفظ می‌کنیم.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز به نقل از شبکه روسیه الیوم، «میشل عون» امروز (سه شنبه) در جمع نمایندگان شورای فرهنگی «جعفری» (شیعیان) لبنان گفت:  آنچه در مورد چشم پوشی از حقوق لبنان در مرزهای دریایی گفته می‌شود صحت ندارد و در این گفت و گوها حق لبنان در زمینه حقوقی و ثروت آن (در دریا) حفظ می‌شود.

عون بر لزوم گفت و گو و توسعه فرهنگ همبستگی ملی برای مبارزه با فساد و حفظ ارزش‌های انسانی مختلف تاکید کرد.

 مذاکرات غیر مستقیم بین لبنان و رژیم صهیونیستی برای تعیین مرزهای دریایی بین آن‌ها با نظارت سازمان ملل متحد و میانجیگری آمریکا در اکتبر ۲۰۲۰ آغاز شد.

لبنان در جریان مذاکرات قبلی بر حق خود برای گسترش دسترسی به آبهای مدیترانه به سمت جنوب و افزایش این دسترسی از ۸۶۰ کیلومتر مربع به ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع تاکید کرده است.

مذاکرات پیشین در این زمینه با وساطت آمریکا در مقر سازمان ملل در شهر ناقوره برگزار شد.

رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۴۸ به خاک لبنان با اهداف امنیتی، آبی و اقتصادی نظر داشته و بر این اساس بارها در مراحل مختلف تاریخی درصدد تحقق اهداف خود در این باره بوده است اما مقاومت لبنان همواره در مقابل این رژیم ایستاده است.

در سال ۲۰۰۰ نیز ارتش لبنان با وجود تلاش آمریکا برای تحمیل خط مرزی طبق زیاده خواهی‌های رژیم صهیونیستی و یا همان خطی که به «خط آبی» معروف است، در برابر تلاش‌های این رژیم ایستادگی کرد.

موضوع ترسیم مرزی بین لبنان و فلسطین اشغالی از زمان تشکیل رژیم صهیونیستی مطرح بوده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1130911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =