۱۳۰ نماینده خواستار بررسی طرح صیانت در صحن علنی هستند / ابهام در تصویب طرح به اعتماد عمومی لطمه می‌زند

عضو کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت از فضای مجازی گفت: تاکنون ۱۳۰ نماینده با امضای نامه خواستار بازگشت و بررسی طرح طیانت در صحن علنی مجلس شدند.

جلال رشیدی کوچی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به درخواست مخالفتش با تصویب کلیات طرح صیانت از فضای مجازی اظهار کرد: پس از برگزاری جلسه کمیسیون مشترک در روز گذشته، نگرانی هایی در افکار عمومی بوجود آمد و نمایندگان طی نامه‌ای که ۵۵ امضا داشت، خواستار بازگشت طرح به صحن مجلس براساس آیین نامه داخلی مجلس شدند.

وی با بیان اینکه هدف از این نامه بررسی طرح صیانت از فضای مجازی در صحن مجلس است، گفت: تاکنون ۱۳۰ نماینده این نامه را امضا کرده و خواستار بررسی طرح به صحن علنی شدند.

رشیدی کوچی با تصریح اینکه ماه هم معتقدیم فضای مجازی نیازمند قانونگذاری است، گفت: این مسئله بسیار حساسی است که نباید با عجله و ابهام انجام شود چون اعتماد عمومی مردم به مجلس را خدشه دار می‌کند.

تنها عضو مخالف تصویب کلیات طرح صیانت در کمیسیون ویژه با اشاره به هجمه‌ها به وی برای مخالفت با طرح خاطرنشان کرد: روزی که وارد مجلس شدم سعی کردم سعی کردم آنچه استنباطم بوده و حق است، فارغ از نگاه سیاسی و حزبی بیان کنم.

وی ادامه داد: فضای مجازی همانطور که مقام معظم رهبری هم فرمودند یک فضای ولنگاری است و نظارتی روی آن نیست، اما این طرح نه‌تنها دغدغه را برطرف نمی‌کند بلکه به نگرانی‌های آحاد مردم دامن می‌زند.

نماینده مردم مرودشت اظهار کرد: نزدیک به ۵۰ جلسه از کمیسیون ویژه برگزار شده اما ذره‌ای از دغدغه و نگرانی مردم کم نشده است. بنابراین حرف من این است که باید ابتدا با مردم صحبت و آنان را با خود همراه کنیم.

وی گفت: در حالی که تمام کمیسیون ها به خاطر اهمیت بودجه تعطیل بود، امروز یکباره کمیسیون ویژه جلسه می گذارد و کلیات طرح را تصویب می‌کند. این نوع رفتار به نگرانی مردم دامن می‌زند و خوراک را برای ضدانقلاب فراهم می‎‌کند و اجازه می‌دهد روی این مسئله موج‌سواری کنند.

کد خبر: 1130992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =