آمار سجامی شدن به تفکیک استان‌ها / پنج استان در ثبت نام در سجام پیشتاز بودند

آمارهای منتشر شده از سوی شرکت سپرده گذاری مرکزی نشان می‌دهد که در بهمن ‌ماه، مردم پنج استان تهران، اصفهان، خراسان رضوی، مازندران و آذربایجان غربی در سجامی شدن پیشتاز بودند و مردم پنج استان بوشهر، یزد، چهارمحال و بختیاری، ایلام و خراسان جنوبی کم‌ترین ثبت‌نام در سجام را داشتند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز از روابط عمومی شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)، براساس اطلاعات گزارش ماهانه شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در خصوص بهمن ماه امسال، تعداد ۱۳۹ هزار و ۳۴۸ ثبت نام از سوی سرمایه گذاران حاضر در بازار سرمایه در سامانه «سجام» صورت گرفته و تعداد احراز هویت شده‌ها نیز با عبور از ۱۳۷ هزار سهامدار در این ماه به ۱۳۷ هزار و ۹۵ مورد رسیده که نسبت به ماه قبل (دی ماه) با رشدی بیش از ۸۸ درصدی مواجه شده است.

لازم به ذکر است؛ براساس آمار منتشر شده، در دی ماه امسال تعداد ثبت نام در سامانه «سجام» ۵۵ هزار و ۸۹۱ و تعداد احراز هویت شده‌ها نیز ۷۲ هزار و ۸۰۳ مورد بوده است.

همچنین این گزارش می افزاید: تعداد نفرات ثبت نام شده در سامانه «سجام» در بهمن ماه سال جاری به تفکیک هر استان حاکی از آن است که پنج استان «تهران با ۲۷ هزار و ۴۰۱ مورد، اصفهان با ۹ هزار و ۸۸۰ مورد، خراسان رضوی با ۹ هزار و ۸۵۵ مورد، مازندران با هفت هزار و ۴۰۰ مورد و آذربایجان غربی با هفت هزار و ۷۳ مورد» در صدر بیشترین ثبت نام شده‌ها در کل کشور قرار دارند.

از سویی دیگر بر اساس آمارهای منتشر شده، پنج استان «بوشهر با ۹۶۸ ، چهارمحال و بختیاری با یک‌هزار و ۷۶، یزد با یک‌هزار و ۷۷، ایلام با یک‌هزار و ۹۰ و خراسان جنوبی با یک‌هزار و ۱۲۴ مورد» در انتهای فهرست کمترین ثبت نام شده‌ها در سامانه سجام در بین سایر استان ها قرار دارند.

لازم به ذکر است سامانه سجام (سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان)، برای الکترونیک کردن و خودکار کردن فرآیند جمع آوری و مدیریت اطلاعات مشتریان است و عملیاتی شدن این سامانه باعث افزایش دقت، سرعت و بهره وری در زمینه جمع آوری اطلاعات و ارائه خدمات عمومی و مهم تر از همه، یکپارچگی سامانه های اطلاعاتی شده است.

کد خبر: 1131067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =