هم‌افزایی ایران و قطر در برگزاری بازی‌های جام جهانی / چشم‌انداز روشنی در ارتباط با همسایگان داریم

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ظرفیت‌های ورزشی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران و قطر هم افزا خواهد بود.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به سفر رئیس جمهور به کشور قطر و گفت‌وگوهای صورت گرفته اظهار کرد: سال آینده بازی‌های جام جهانی در کشور قطر برگزار می‌شود و طبیعتاً ظرفیت‌های ورزشی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران و قطر به عنوان دو کشور همسایه هم افزا خواهد بود.

وی افزود: در گفت‌وگوهای رئیس جمهور کشورمان در مورد همکاری‌های لازم در این زمینه صحبت شده است. این سفر بیشتر جنبه اقتصادی داشت و نزدیک به 15 تفاهمنامه میان دو کشور امضا شد و از این منظر نقطه عطف و تحولی در ارتباطات ایران و قطر خواهد بود و چشم انداز بسیار بسیار روشنی برای دو کشور متصور است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تصریح اینکه جمهوری اسلامی ایران یکی از 10 کشور مهم دنیاست که ظرفیت‌های فراوانی در حوزه‌های فرهنگی، تاریخی و گردشگری دارد، گفت: سیاست کشور توسعه صنعت توریسم است و خوشبختانه با حضور آقای ضرغامی در وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دور جدیدی در این زمینه در حوزه سخت افزار و نرم افزار آغاز شده است.

عباس زاده مشکینی گفت: برگزاری جام جهانی قطر برای ایران یک فرصت است و طبیعتاً مسئولان کشور به ویژه وزارت گردشگری برای استفاده از این ظرفیت برنامه دقیقی خواهد داشت.

کد خبر: 1131120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =