بازگشت قیمت لوازم خانگی به روند سابق

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) اعلام کرده که تولیدکنندگان لوازم خانگی داوطلبانه قیمت‌های خود را به قیمت‌های قبل برگرداندند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، اواسط دی ماه دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران از افزایش ۳۹ درصدی قیمت نهاده‌های تولید از ابتدای امسال تاکنون خبر داده بود و اواخر دی هم ماه اکبر پازوکی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اعلام کرد که برخی تولید کنندگان لوازم خانگی قیمت محصولات خود را ۸ تا ۱۲ درصد افزایش دادند. بیشترین افزایش قیمت مربوط به یخچال و فریزر و کولر آبی بود و قیمت ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی تغییری نکرده بود.

بیشتر بخوانید:

قیمت روز گوشی موبایل شنبه ۷ اسفند ۱۴۰۰

اما پازوکی اواخر بهمن از تعیین ضرب‌الاجل برای بازگشت قیمت‌ها به قیمت‌های قبلی خبر داد. وزارت صمت، ۲۳ بهمن ماه را آخرین فرصت کاهش قیمت محصولات لوازم خانگی اعلام کرده و وعده داده بود که با شرکت‌های متخلف برخورد خواهد کرد. او همچنین گفته بود که به جز یک برند، سایر برندهای ایرانی قیمت خود را کاهش دادند. موضوعی که بازاری‌ها آن را تایید نکردند.

اما مجددا در آستانه آغاز اسفند مدیرکل دفتر صنایع لوازم خانگی و اداری وزارت صنعت گفت که بعد از افزایش قیمت بدون مجوز لوازم خانگی، پنج برند قیمت محصولات خود را کاهش دادند و حالا هم اخبار از بازگشت همه قیمت‌ها حکایت دارد.

در این رابطه محمد مهدی برادران در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه برخی تولیدکنندگان اخیرا قیمت‌های خود را افزایش داده بودند که حداکثر این افزایش ۱۲ درصد بود، گفته که حالا تولیدکنندگان داوطلبانه قیمت‌های خود را به قیمت‌های قبل برگرداندند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1131325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =