۹۰ میلیارد سهم ایران از تجارت خارجی در ۱۱ ماهه سال جاری

معاون امور گمرکی گمرک ایران گفت: تجارت خارجی ایران در ۱۱ ماهه سال‌جاری به ۹۰ میلیارد دلار رسید.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، معاون امور گمرکی گمرک ایران گفت: تجارت خارجی ایران در ۱۱ ماهه سال‌جاری به ۹۰ میلیارد دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.  فرود عسگری با اعلام این خبر گفت: وزن کالاهای مبادله شده بین ایران و کشورهای خریدار در این مدت ۱۴۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تن بود که نسبت به ۱۱ ماهه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشت.

بیشتر بخوانید

سرمایه‌گذاری خارجی ۱۳۶ درصد بیشتر شد

وی ادامه داد: از این میزان ۱۱۲ میلیون و ۶۵۸ هزار تن کالا به ارزش ۴۳ میلیارد و ۵۱۷ میلیون دلار سهم کالاهای صادراتی بود که رشد ۱۰ درصدی در وزن و ۴۰ درصدی در ارزش آنها را شاهد هستیم.

معاون امور گمرکی گمرک ایران درخصوص آمار واردات کالا در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۰ نیز، اظهار داشت: در این مدت ۳۶ میلیون و ۷۷۷ هزار تن کالا به ارزش ۴۶ میلیارد و ۵۷۷ میلیون دلار از کشورهای مختلف وارد ایران شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۹درصد در وزن و ۳۶ درصد در ارزش رشد داشته است.

به گفته عسگری، عمده واردات ایران در این مدت را کالاهای اساسی، نهاده‌ها، ماشین‌آلات تولید، دارو و ملزومات پزشکی و کالاهای ضروری تشکیل می‌داد که به منظور تأمین نیازهای ضروری مردم وارد شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1131366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =