رییس فدراسیون فوتبال فرانسه: روسیه باید از جام جهانی ۲۰۲۲ کنار گذاشته شود

رییس فدراسیون فوتبال فرانسه در گفت‌وگو با نشریه «لو پاریسین» گفت که روسیه به دلیل حمله به اوکراین باید از جام جهانی ۲۰۲۲ کنار گذاشته شود.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، در چهارمین روز حمله، اوکراینی‌ها و روس‌ها نسبت به انجام مذاکره جهت توقف جنگ اعلام آمادگی‌ کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

رئیس فدراسیون فوتبال: ارزان‌ترین صعود به جام جهانی رقم خورده است

تیم ملی فرانسه در سال ۲۰۱۸ پس از شکست کرواسی در فینال، قهرمان جام جهانی شد.

«نوئل لوگرائه» رییس فدراسیون فوتبال فرانسه در گفت‌وگو با لوپاریسین اظهار داشت: دنیای ورزش و به ویژه فوتبال، نمی‌تواند بی‌طرف بماند. بدون شک با کنار گذاشتن روسیه مخالفتی ندارم.  

طی روزهای اخیر لهستان و سوئد به همراه جمهوری چک انصراف خود را از بازی مقابل روسیه در پلی‌آف جام جهانی قطر اعلام کردند.

براساس برنامه قبلی این دیدار قرار بود ۲۴ مارس (چهارم فروردین‌ماه ۱۴۰۱) در مسکو برگزار شود. برنده این دیدار باید به مصاف برنده بازی سوئد و جمهوری چک برود.

لو گرائه که با موضع این سه کشور موافق است، ادامه داد: در چنین شرایط دراماتیکی، چگونه می‌توان بازی مقابل این کشور را متصور شد.  

فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) هنوز هیچ اقدامی علیه روسیه انجام نداده و «جیانی اینفانتینو» رییس این نهاد گفته است که «فیفا هر لحظه آمادگی دارد در رابطه با دیدارهای پلی‌آف جام جهانی وارد عمل شود.»

با این حال، اتحادیه فوتیال اروپا(یوفا) جمعه هفته گذشته در واکنش به تحولات اخیر، امتیاز میزبانی فینال لیگ قهرمانان سال ۲۰۲۱ را از روسیه و شهر سن‌پترزبورگ سلب و آن را به فرانسه اعطا کرد.

همچنین گزارش‌ها از این حکایت دارد که یوفا موضوع لغو توافق اسپانسرینگ با غول نفت و گاز روسیه یعنی گازپروم که عمده سهام آن را دولت این کشور در اختیار دارد را به بحث گذاشته است.

گازپروم در ماه مه ۲۰۲۱ قرارداد خود را با یوفا تا سال ۲۰۲۴ تمدید کرد. ارزش این قرارداد برای اسپانسرینگ لیگ قهرمانان اروپا سالانه حدود ۴۰ میلیون یورو (۴۵ میلیون دلار) برآورد می‌شود.

 منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1131529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =