ایران هیچ ضرب الاجلی را قبول نمی‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه بسته شدن پرونده ادعاهای سیاسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (pmd) علیه ایران را ضروری دانست و تاکید کرد: ایران هیچ ضرب الاجلی را قبول نمی‌کند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سعید خطیب زاده  در گفت وگویی در مورد مذاکرات وین اظهار داشت: ما معمولا در صحبت‌هایی که انجام می‌دهیم، بیشتر به جای خوش‌بینی یا بدبینی، به واقع‌نگری اشاره می‌کنیم، ما الان در موقعیتی قرار داریم که گفت‌وگوهای وین، به نقطه تصمیمات سیاسی جدی توسط ایالات متحده و طرف غربی، رسیده است.ما درباره پرسش‌ها یا ادعاهای سیاسی که آژانس در خصوص برخی اقدامات دور در ایران مطرح کرده که از نظر ما محلی نداشته است پاسخ دادیم این پرونده باید بسته شود و یا مجرایی را برای فشارهای سیاسی آتی باز نگه دارد و یا این اشتباه را داشته باشد که از این مجرا می‌تواند فشاری را بگذارد.

بیشتر بخوانید:

مذاکره با آمریکا در دستور کار ایران نیست

وی تصریح کرد: چه در حوزه رفع تحریم‌ها به طور موثر و اخذ تضامین، در این همه این حوزه‌ها، ما در نقطه ای قرار داریم که بیش از اینکه نیاز به گفت‌وگو و مذاکره‌ای باشد به تصمیم‌های سیاسی در برخی از پایتخت‌های اروپایی  و واشنگتن هستیم.اگر طرف مقابل خطوط قرمز معقول و مشروط جمهورس اسلامی ایران را احترام بگذارد و اگر این تصمیمات سیاسی را بگیرد، مطمئن باشد که در کوتاه ترین زمان ممکن ما امکان جمع بندی این توافق را داریم .

خطیب زاده افزود: سفر علی باقری به تهران سفری عادی مانند دیگر سفرهاست که تاکنون انجام شده و هدف از آن، مشورت و دریافت دستورالعمل‌ها برای بازگشت به وین است.

وی بسته شدن پرونده ادعاهای سیاسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (pmd) علیه ایران را ضروری دانست و تاکید کرد ایران هیچ ضرب الاجلی را قبول نمی‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1131543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =