سویه: آمریکا و غرب از حقوق بین‌الملل سخن نگویند

وزارت خارجه سوریه تأکید کرد که غرب و آمریکا در تلاش هستند امنیت ملی روسیه را تهدید کنند و ثبات آن را هدف قرار دهند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، یک منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه تأکید کرد که این کشور حملات جنون‌آمیز آمریکا و غرب علیه روسیه را به شدت محکوم می‌کند.

بیشتر بخوانید:

قطر عادی سازی روابط با اسرائیل و سوریه را بعید دانست

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از این منبع گزارش داد، این کشورها از طریق ادعاهای خود در تلاش هستند که حقایق را وارونه جلوه دهند، وضعیت را متشنج کنند و باعث تداوم بحرانها شوند.

وی با بیان اینکه هدف آمریکا و غرب از ادامه بحران، حفظ هژمونی خود در جهان است، خاطر نشان کرد، سوریه تأکید دارد که روسیه کاملا حق دارد از خود دفاع کرده و خطری را دفع کند که ملت این کشور را احاطه کرده است.

وزارت خارجه سوریه با اشاره به اینکه غرب و آمریکا در تلاش هستند که امنیت ملی روسیه را تهدید کنند و ثبات آن را هدف قرار دهند، تصریح کرد، آمریکا و غرب به نقض قوانین و کشتار میلیونها بی‌گناه در جنگهای خود، عادت کرده‌اند.

این نهاد سوری ضمن انتقاد از جنگهای غرب در کره، ویتنام، افغانستان، عراق و سوریه، تأکید کرد، آمریکا و غرب حق ندارند از حقوق بین‌الملل و نقض قوانین سخن بگویند. دمشق همچنین گفت که همه کشورها وظیفه دارند در برابر سیاستهای غرب ایستادگی کنند؛ زیرا این سیاستها، تهدید خطرناکی برای صلح و امنیت بین‌الملل است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه صبح پنجشنبه گذشته در پاسخ به درخواست کمک نظامی سران منطقه جدایی‌طلب شرق اوکراین، دستور عملیات ویژه در منطقه دنباس را صادر کرد. بعد از آن، جنگنده‌ها، توپخانه‌ها و سامانه‌های موشکی ارتش روسیه، مواضع نظامی مختلفی از شرق تا غرب و شمال تا جنوب اوکراین را هدف قرار دادند.

در  رویدادی مرتبط با اوکراین، «ولادیمیر پوتین»رئیس جمهور روسیه امروز با «سرگئی شویگو» وزیر دفاع و «گراسیموف» رئیس ستاد کل ارتش روسیه در خصوص وضعیت در اوکراین دیدار و گفت‌وگو کرد. او به وزارت دفاع روسیه دستور داد نیروهای بازدارنده اتمی در حالت آماده باش قرار بگیرند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1131559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =