خط قرمز ایران در مذاکرات لغو تحریم‌هاست / گزارش امیرعبداللهیان به کمیسیون امنیت ملی از روند گفت‌وگوها

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از حضور وزیر امورخارجه در کمیسیون متبوعش به منظور ارائه گزارش از روند مذاکرات وین خبرداد.

عباس گلرو در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز؛ با اشاره به گمانه‌زنی‌ها درباره نتیجه مذاکرات وین در روزهای آتی اظهار کرد: در مذاکرات هیچگونه خوشبینی و بدبینی نداریم و با واقعیت گفت‌وگوهایی که در جریان است، روبرو هستیم و باید فضا را را به دقت بررسی کنیم.

وی افزود: تحلیل‌ها و بازی رسانه‌ای غرب و اروپا برای ما ملاک نیست. متنی تدارک دیده شده و باید ببینیم این متن در کجا با منافع ملت ایران سازگاری دارد. اگر تضمین اجرای توافق و راستی آزمایی به طور دقیق انجام نشود و خط قرمزهای ما که همان لغو تحریم‌هاست اجرا نشود و غرب و آمریکا بخواهند پلتفرم‌های تحریمی را با بازی‌های نخ نما شده ادامه دهند به هیچ وجه کوتاه نخواهیم آمد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی وظیفه نظارتی خود از روند مذاکرات وین و آنچه توافق می‌شود را به خوبی انجام خواهند داد.

گلرو تصریح کرد: امروز وزیر امور خارجه در کمیسیون امنیت ملی حاضر می‌شود و در خصوص آخرین وضعیت مذاکرات وین به نمایندگان مردم گزارش خواهد داد.

به گزارش ایسکانیوز، علی باقری شب گذشته با دستور کار مشخص به وین بازگشت. از سوی دیگر میخائیل اولیانوف رئیس هیات مذاکره‌کننده روسیه روزگذشته با انتشار توئیتی از دیدار اعضای توافق هسته‌ای (بدون حضور ایران) و هیات آمریکایی خبر داد و در ادامه نوشت: ما منتظر بازگشت علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران از تهران به وین هستیم تا توافق بازگشت به برجام را نهایی کنیم.

نماینده روسیه در مذاکرات در توئیت دیگری از دیدار با اعضای تیم مذاکره‌کننده کشورمان پیش از بازگشت علی باقری به وین خبر داد.

همچنین علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز در توییتر نوشت: دستیابی به توافق خوب بدلیل پیشرفت‌های قابل اعتنا در مذاکرات که عمدتا ناشی از ابتکارات ایران بوده، امکان‌پذیر است. وی تأکید کرد: اما مرحله پایانی مذاکرات وین بدون تصمیم‌گیری سیاسی غرب برای حل مسائل بسیار مهم باقیمانده که لازمه «متوازن‌سازی توافق» است، شکل نخواهد گرفت.

کد خبر: 1131629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =