مشکلات افزایش تعرفه نظام سلامت / نسخه الکترونیک در مناطق محروم تسهیل‌گر نیست

عضوکمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل مهیا نبودن زیرساخت‌های اینترنتی تجویز نسخه الکترونیک روند درمان بیماران را تسهیل نمی‌کند.

ملک فاضلی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، درباره مصوبه شورای عالی بیمه مبنی بر افزایش حدود 28 درصدی تعرفه سلامت اظهار کرد: افزایش تعرفه پزشکان عمومی و متخصص در حالی صورت گرفته که در خصوص بیمه سلامت این افزایش فقط هفت درصد بوده است.

وی با بیان اینکه با توجه به تعهدات بیمه سلامت در پرداخت‌های سال آینده باید افزایش متناسبی برای این بیمه منظور شود، افزود: این در حالی است که شرکت‌های بیمه گاه هشت الی 9 ماه در پرداخت سهم پزشکان و داروخانه‌ها تأخیر دارند و با عدم پرداخت توسط بیمه‌ها مواجهیم.

بیشتر بخوانید:

تخطی از اجرای نسخه‌الکترونیک در حکم تصرف غیرقانونی در اموال دولتی است

نماینده مردم سیستان و بلوچستان با اشاره به مشکلات فراروی پزشکان و داروخانه داران در حوزه نسخه الکترونیک تصریح کرد: نسخه الکترونیک وارد سامانه و سازوکار پرداخت‌های دارویی و پزشکی شده است که به دلیل عدم گسترش سازوکار اجرای آن در حوزه زیرساخت‌های اینترنتی در این مدت عملاً به جای تسهیل روند سلامت برای بیماران سختی به آنان تحمیل کرده‌ایم.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در استان سیستان و بلوچستان آنچه شاهد هستیم این است که افراد تحت بیمه تأمین اجتماعی و سلامت دچار یک سرگردانی شده‌اند. لذا باید طرح‌ها را زمانی اجرایی کنیم که خدمات آن برای مردم تسهیل کننده باشد نه اینکه بیشتر سرگردانی برایشان ایجاد کند.

فاضلی گفت: اگر می‌خواهیم بیمه‌ها به موقع تعهدات خود را به کسانی که در قالب پیشگیری، درمان و دارو خدمت می‌گیرند ادا کنیم، باید بودجه متناسبی را برای این حوزه تخصیص دهیم.

به گزارش ایسکانیوز، سجاد رضوی رئیس شورای‌عالی بیمه پیش از این درباره چالش‌های تعرفه‌گذاری خدمات سلامت و گلایه‌های ارائه دهندگان خدمات سلامت نسبت به فاصله زیاد قیمت تمام شده خدمات با قیمت خرید خدمات از سوی سازمان‌های بیمه‌گر گفته بود: تعرفه یکی از مؤلفه‌های حوزه سلامت است که همیشه با قوانین انتظاماتی در حوزه پزشکی مانند سیستم ارجاع و پزشک خانواده و همچنین سیاست و اقتصاد سلامت ارتباط دارد و این مؤلفه‌ها نسبت به هم تأثیرگذارند.

کد خبر: 1131682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =