پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰

انتظار می‌رود بازار چهارشنبه نیز همانند امروز در مسیر تعادلی حرکت کند و اقبال با صنایع کوچک بازار باشد.

به گزاش گروه اقتصادی ایسکانیوز، انتظار می‌رود بازار چهارشنبه نیز همانند امروز در مسیر تعادلی حرکت کند و اقبال با صنایع کوچک بازار باشد. همچنین به نظر می‌رسد بازار در ابهام و انتظار باقی خواهد ماند مگر اینکه اتفاقی جدیدی پیرامون مذاکرات برجام و همچنین بحران پیش آمده در اوکراین رخ دهد.

بیشتر بخوانید

بورس صعودی شد / رشد ۲ هزار واحدی شاخص کل

مجتبی دیبا، کارشناس و فعال بازار سرمایه، روند شاخص کل را بررسی کرد و گفت: ابهام و تردید در معاملات بورس امروز نیز نمایان بود. نکته قابل توجه بازگشت اقبال بازار به صنایعی است که برخلاف وضعیت بدی که در گذشته داشتند، در حال حاضر با ورود پول همراه شدند. به طور کلی، کلیت بازار با تغییر چشمگیری مواجه نشده اما امید به برخی صنایع بازگشته است.

وی افزود: بازار سرمایه همچنان در انتظار مشخص شدن نتایج مذاکرات برجام است. به دنبال حصول توافق در برجام بانکی‌ها و خودرویی‌ها در سودآروی پیشرو خواهند بود. همچنین زمزمه‌هایی از حذف شدن ارز ۴۲۰۰تومانی در برخی صنایع به گوش می‌رسد. تحت تاثیر این اخبار، صنایع متاثری همانند غذایی‌ها، زراعتی‌ها و دارویی‌ها مجددا با اقبال سهامداران همراه شدند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: همانطور که در معاملات امروز شاهد بودیم شاخص هم وزن به دلیل ساختار حرکتی در صنایع کوچک به مراتب وضعیت بهتری از شاخص کل دارد. این موضوع موجب شده اغلب سهام بازار با سبزپوشی همراه شوند.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود بازار چهارشنبه نیز همانند امروز در مسیر تعادلی حرکت کند و اقبال با صنایع کوچک بازار باشد. به نظر می‌رسد بازار در ابهام و انتظار باقی خواهد ماند مگر اینکه اتفاقی جدیدی پیرامون مذاکرات برجام و همچنین بحران پیش آمده در اوکراین رخ دهد.

دیبا در پایان گفت: انتظار می‌رود در سال آینده با تثبیت شدن قیمت‌های جهانی بعد از جنگ پیش آمده در اوکراین، صنایع کامودیتی محور روند بهتری پیدا کنند و با سودآوری همراه شوند.

منبع: اقتصاد آنلاین

انتهای پیام/

کد خبر: 1131694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =