موسیقی در کشور به ابتذال کشیده شده / کسی به فکر هنر اول نیست

آهنگساز و موسیقی‌دان کشورمان گفت: موسیقی در کشور ما به ابتذال و افتضاح‌ترین حالت خود کشیده شده و دلیل آن هم این است که کسی به فکر این هنر نیست.

هوشنگ کامکار آهنگساز و مدرس موسیقی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره دلایل استقبال جوانان از موسیقی‌های سخیف اظهار کرد: پاسخ این سوال واضح است چرا که متاسفانه موسیقی در کشور ما به ابتذال و افتضاح‌ترین حالت خود کشیده شده و دلیل آن هم این است که کسی به فکر این هنر نیست.

بیشتر بخوانید:

لابی‌گری در موسیقی موج می‌زند / پشت‌پرده کنسرت‌های میلیاردی

وی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید چه کسی عامل چنین افتضاحی در موسیقی کشور است، عنوان کرد: من نمی‌توانم در این‌باره اظهار نظری داشته باشم و تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که مسئولین باید فکری به حال هنر موسیقی کشور کنند.

بر اساس گزارش ایسکانیوز، هوشنگ کامکار آهنگساز و مدرس موسیقی و مترجم آثار تئوریک موسیقی و مدیر گروه کامکارها، هفتم اسفندماه ۱۳۲۵ در سنندج به دنیا آمد. وی موسیقی را پیش پدرش استاد حسن کامکار یاد گرفت و مدت ۲ سال در هنرستان عالی موسیقی تهران به تحصیل موسیقی پرداخت و با عنوان کارشناس موسیقی به سنندج برگشت و به آموزش موسیقی در زادگاهش مشغول شد.

سال پنجاه و یک به دانشکده موسیقی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران وارد شد و در رشته آهنگسازی با رتبه اول لیسانس گرفت. با بورس اهدایی از کشور ایتالیا عازم رم شد و در کنسرواتوار سانتاچی چیلای رم  فنون کنترپوان و  فوگ  را طی مدت یک سال و نیم آموخت.

هوشنگ کامکار به فراخور تحصیلات آکادمیکش در موسیقی به تالیف و ترجمه آثاری تخصصی دراین زمینه دست یافته است که از جمله آنها می‌توان به «اصول ارکستراسیون» نوشته «ریمسکی کورساکوف»، «فوگ و انوانسیون»، «هارمونی قرن بیستم »، «کنترپوان مدال»، «موسیقی کلاسیک و رمانتیک»، «ارکستراسیون»، « کنترپوان» و «آموزش آهنگ سازی» اشاره کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1131802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =