ارائه بسته‌های تشویقی برای دانشجویان فعال فرهنگی/ تاثیرگذاری برنامه‌های فرهنگی در کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند پژوهش است

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اردبیل از ارائه بسته‌های تشویقی برای دانشجویان فعال فرهنگی در دانشگاه آزاد اردبیل خبر داد و گفت: تاثیرگذاری برنامه‌های فرهنگی در کاهش آسیب‌های اجتماعی نیاز به یک تحقیق پژوهشی دارد.

محمدتقی معصومی، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز درخصوص چگونگی شناسایی فعالان فرهنگی در دانشگاه، گفت: در ابتدای ورود دانشجویان به دانشگاه، فرم‌هایی طراحی شده و در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد که در این فرم ها نوع علاقمندی و فعالیت دانشجویان مشخص شده است که با علامت زدن آن دانشجویان شناسایی و برای فعالیت در آن حوزه جذب می‌شوند.


وی همچنین با اشاره به تبلیغات وسیع در سطح دانشگاه به صورت مجازی، نصب بنر، پخش تراکت و اطلاعیه در خصوص معرفی فعالیت های فرهنگی، افزود: با توجه به اینکه دانشجو برای عملی‌کردن ایده‌ها و نظرات خود نیازمند حمایت مسئولان دانشگاه است، لذا با ارتباط صحیح، تشویق و ترغیب از ایده ها و برنامه‌های دانشجویان حمایت می‌شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اردبیل با بیان اینکه بسته های حمایتی در قالب تخفیف شهریه و شرکت در اردو برای فعالان دانشجویی در نظر گرفته می‌شود؛ تصریح کرد: هدف از ارائه این بسته‌های تشویقی مشارکت دانشجویان در فعالیت‌های فرهنگی است.
معصومی همچنین در خصوص نحوه آموزش فعالان فرهنگی، گفت: با برگزاری مستمر کارگاه‌ها، نشست‌های صمیمی، برنامه 2 های متعدد و ایجاد مکانی برای مانور میدانی دانشجویان این فعالیت‌ها رصد می شود و پس از بررسی نقاط قوت و ضعف برنامه‌های اجرایی، آسیب شناسی شده و راه حل‌هایی برای رفع این آسیب ها ارائه می‌شود.
وی گفت: فعالیت‌های فرهنگی هیچ وقت و در هیچ شرایطی تعطیل نخواهند شد، بلکه نسبت به شرایط و اقتضائات زمانی نحوه اجرای آن فعالیت‌ها تغییر می یابد که برنامه‌های دانشگاه آزاد اردبیل به شکل مجازی برگزار می‌شود.

معصومی با اشاره به اینکه با شروع همه گیری کرونا برنامه های فرهنگی دانشگاه نیز در بستر فضای مجازی با قدرت تمام انجام می شود، گفت:  باتوجه به اینکه تقریبا ۱۰۰ درصد دانشجویان در فضای مجازی به لحاظ شرایط کرونایی حضور فعال دارند و آموزش های دروس دانشگاهی نیز در این بستر انجام می گیرد، لذا فعالیت های فرهنگی نیز بالطبع در این فضا نمود بیشتری بخود گرفت.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اردبیل همچنین با تاکید بر استمرار و ارتقای برنامه‌ها،   تصریح کرد: استقبال دانشجویان از برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی نشان از توفیقات قابل توجه برنامه‌های فرهنگی دانشگاه دارد، اما تاثیرگذاری برنامه های فرهنگی در کاهش آسیب های اجتماعی نیاز به یک تحقیق پژوهشی دارد.
وی در پایان ضمن دعوت از عموم دانشجویان علاقمند به فعالیت‌های فرهنگی و اجرای برنامه فرهنگی در دانشگاه، گفت: دانشجویان می توانند طرح‌ها و ایده‌های فرهنگی خود را جهت همکاری به معاونت فرهنگی دانشگاه ارائه کنند.

خبرنگار: شیوا نوری

انتهای پیام /

کد خبر: 1131833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =