عدالت در پرداخت حقوق و دستمزد در لایحه بودجه محقق نشد

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: دولت متناسب سازی حقوق و دستمزد را قالب لایحه به مجلس نیاورد، لذا این مهم برای سال آینده محقق نشد.

محمدرضا رضایی کوچی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز؛ درباره اهمیت برقراری عدالت در دستمزد و حقوق اظهار کرد: متأسفانه فاصله حقوق و دستمزد مسئله‌ای است که عدالت اجتماعی را خدشه دار کرده است و می‌بینیم میان وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها اختلاف حقوق چشمگیر است.

وی با اشاره به اینکه اختلاف حقوق میان دستگاه‌ها قابل توجه است، افزود: به رغم اینکه دو نفر تخصص و میزان کار یکسان دارند، اما در دو رده حقوق می‌گیرند که این اختلاف باید برداشته شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه عدالت اجتماعی محقق نمی‌شود مگر آنکه در حقوق و دستمزدها فاصله‌ها برداشته شود، گفت: در صورتی که کسی شغل خاص و توانمندی خاصی داشته باشد باید به او توجه کرد، اما اینکه دو نفر در شرایط مساوی عملکرد، حقوق متفاوت داشته باشند درست نیست.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با اظهار تأسف از اینکه این معضل در لایحه بودجه امسال هم درست نشد، خاطرنشان کرد: عدالت در حقوق و دستمزد چند سال است که مطرح می‌شود، اما هنوز درمان نشده است.

رضایی کوچی ادامه داد: برای اینکه به لایه‌های کم درآمد جامعه کمک کنیم، در زمان بررسی لایحه بودجه پیشنهاد دادیم که حقوق‌ها تا سقف 10 میلیون تومان از مالیات معاف شوند، اما رأی نیاورد.

وی تصریح کرد: فاصله حقوق و دستمزد باید کم شود. افراد در بعضی دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها حقوق‌های خوبی می‌گیرند و عده دیگر حقوقشان بسیار ناچیز است که این از نظر عدالت اجتماعی پذیرفته نیست.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید عدالت در پرداخت حقوق و دستمزد را در لایحه به مجلس می‌آورد که این کار را نکرد و پیشنهاد نمایندگان هم در صحن رأی نیاورد، لذا باید دولت برای سال آینده مقدمات اصلاح این را فرام کند.

کد خبر: 1131849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =