واکنش رییس سازمان غذا و دارو به امحا ۲۵۰ تن سرم تاریخ مصرف گذشته

رییس سازمان غذا و دارو درباره امحاء ۲۵۰ تن سرم وارداتی تاریخ مصرف گذشته که در گمرک باقی مانده بود،‌توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، بهرام دارایی رییس سازمان غذا و دارو درباره امحاء ۲۵۰ تن سرم وارداتی تاریخ مصرف گذشته که در گمرک باقی مانده بود، گفت: شرکت داروسازی «شیرازسرم» در سال ۹۶ این محموله دارو را وارد کرده بود. زمانی که این محموله وارد گمرک می‌شود، معاون وقت سازمان غذا و دارو به ریاست وقت سازمان گمرک کشور در تاریخ ۹۷/۹/۱۹ نامه می‌زنند که به علت کمبود و نیاز بیمارستان‌ها این محموله را ترخیص کنید. 

بیشتر بخوانید:

پشت پرده سهمیه‌بندی سرم در کشور / وزارت بهداشت بر عملکرد مراکز درمانی نظارت ندارد

او افزود: اما گمرک در جواب می‌گوید دو سوم یا ۶۵ درصد تاریخ انقضاء این سرم‌ها گذشته است، بنابراین ما این محموله را ترخیص نمی‌کنیم. پس تمام مسئولان گمرک از آن زمان تاکنون باید پاسخگو باشند، چرا این کار را نکردند و علی رغم اینکه سازمان غذا و دارو خودش متولی بوده و درخواست کرده است که این محموله آزاد شود، چرا محموله را آزاد نکردند. 

دارایی ضمن رد این مساله که محموله دیگری از سرم‌ها شامل ۲۸۰ تن سرم دیالیزی نیز در گمرک باقی مانده باشد، گفت: اگر سرمی وارد شود، مشخص است و بدون اینکه در گمرک بماند ترخیص می شود و روزی حداقل پانصد هزار عدد سرم نیز در داخل کشور تولید می‌شود. بنابراین این گفته ها پایه و اساس ندارد.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1131892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =