عدالت پرداخت دستمزد را در حد توان دولت محقق کردیم

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی گفت: در حدی که توان دولت بود و مجلس مجوز داشت عدالت در پرداخت دستمزد رعایت شد.

حجت الاسلام حسن نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، درباره اهمیت برقراری عدالت در پرداخت حقوق و دستمزد اظهار کرد: عدالت در پرداخت حقوق و دستمزد در لایحه بودجه 1401 نسبت به سنوات قبل رخ داده است. به این معنا که در تبصره 12 حداقل حقوق 5.600 مطرح و تصویب شد.

وی افزود: دولت در لایحه خود حقوق 4.600 به بالا را مشمول مالیات کرده بود، اما نمایندگان مجلس این رقم را به 5.600 رساندند.

عضو  کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مالیات‌ها هم سعی کردیم عدالت را برقرار کنیم و برهمین اساس مالیات از سطوح بالای درآمدی را 30 درصد و همینطور به سمت حقوق‌های پایین‌تر از آن مالیات را کم کردیم.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس با بیان اینکه برخی از نمایندگان درخواست داشتند تا اعضای هیئت علمی، اطبا و قضات را از مالیات معاف کنیم، اظهار کرد: این پیشنهاد در مجلس رأی نیاورد. چون نمایندگان معتقد بودند که همانطور که افراد با کف حقوق مالیات می‌دهند، باید از اعضای هیئت علمی، قضات و پزشکان نیز مالیات بدهند و نباید تبعیض قائل شویم.

نوروزی با تأکید براینکه سعی کردیم عدالت نسبی در پرداخت حقوق و مالیات رعایت شود، تصریح کرد: به نظرم در حدی که در توان دولت بود و مجلس نیز مجوز داشت، این عدالت صورت گرفت.

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی  مجلس شورای اسلامی درباره اینکه متأسفانه برخی افراد با شرایط یکسان تخصصی، حقوق‌های متفاوت می‌گیرند، اظهار کرد: برنامه ششم توسعه دریافت حقوق بالای هفت برابر را ممنوع و سقف دستمزد را مشخص کرده است. لذا اگر برخی از طریق شرکت‌های گوناگون لابی می‌کنند و تسهیلات می‌گیرند، مسئله دیگری است اما قانون این را نمی‌گوید. 

کد خبر: 1131928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =