پیشنهاد بازگشت مجلس به لایحه دولت با هدف برقراری عدالت در نظام پرداخت حقوق و دستمزد

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت برقراری عدالت در نظام پرداخت حقوق و دستمزد معتقد است باید عدالت در پرداخت دستمزد بار دیگر در بخش هزینه‌ای لایحه مطرح شود، لذا پیشنهاد بازگشت بند (د) تبصره 12 به لایحه دولت را در مجلس مطرح کردم. 

محمدحسین فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به اهمیت برقراری عدالت در نظام پرداخت حقوق و دستمزد اظهار کرد: زمان بررسی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق پیش بینی‌هایی برای اینکه حقوق‌های پایین رشد بیشتری داشته باشد و مالیات کمتری پرداخت کند و حقوق‌های بالاتر ضمن اینکه رشد کمتری دارد، مالیات بیشتری پرداخت کند صورت گرفت.

وی درباره برخی بی‌عدالتی‌ها در پرداخت‌های وزارتخانه‌ها، نهادها و سازمان‌ها میان کارکنان افزود: دولت برای اصلاح چنین روندهایی بندی را در لایحه آورده بود که که در کمیسیون تلفیق حذف شد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با تصریح اینکه معتقدم این موضوع باید در بخش هزینه‌ای باردیگر مطرح شود، گفت: پیشنهاد بازگشت بند (د) تبصره 12 به لایحه دولت را در مجلس مطرح کردم اگر این پیشنهاد در صحن علنی رأی بیاورد ممکن است بتوانیم آن را مطابق با قانون خدمات کشوری کنیم. 

به گزارش ایسکانیوز؛ بند (د) تبصره 12 لایحه بودجه دولت آمده بود: «با هدف برقراری عدالت در نظام پرداخت و رفع تبعیض، تمامی دستگاههای اجرایی مستثنی شده از قانون مدیریت خدمات کشوری به استثنای موارد مندرج درماده (117) قانون یاد شده، مکلفند در پرداخت حقوق و مزایای خود صرفاً از مقررات فصل دهم قانون مزبور تبعیت نمایند. دولت می‌تواند به منظور ایجاد هماهنگی در پرداخت‌ها و جذب و نگهداری نیروهای متخصص، با تأیید شورای حقوق و دستمزد و تصویب هیأت وزیران، فوق‌العاده خاص برقرار نماید.» که این بند از لایحه دولت به دلیل ایراداتی که داشت، در کمیسیون تلفیق حذف شد.

گفتنی است؛ آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی 9 اسفند ماه جاری در نشست با استانداران سراسر کشوربیان اینکه مردم احساس نوعی بی‌عدالتی و تبعیض در پرداخت حقوق و دستمزد دارند، گفت: برخی از این بی‌عدالتی‌ها در زمینه پرداخت حقوق با تصمیمات اداری قابل رفع است و برخی دیگر نیاز به اصلاح یا تصویب قانون دارند و هر دو اقدام در حال پیگیری و انجام است و این دولت باور دارد که یکی از مهم‌ترین جلوه‌های عدالت، اقامه عدالت در پرداخت حقوق و دستمزد است.

کد خبر: 1132040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      0 0
      یکی از بهترین روشها ، روش پلکانی است، مثلا حقوقهای زیر 6 میلیون تومن ، 60 درصد و حقوقهای زیر 8 میلیون تومن 50درصد و حقوقهای زیر 10میلیون تومن 45درصد و حقوقهای زیر 15 میلیون 25 درصد و حقوقهای زیر 20میلیون تومن 15درصد و حقوقهای بالای 20 میلیون تومن 10درصد افزایش یابند، واین مدل افزایش حقوق برا کارگران نیز اعمال گردد.