استقبال ارمنستان از لوازم خانگی ایرانی

وزیر صنعت با بیان این که رسیدن به حجم صادرات یک میلیارد دلاری به ارمنستان دست یافتنی است گفت: در حوزه لوازم خانگی تمایلاتی وجود دارد که فناوری‌ها و قطعات از ایران تامین شود و در ارمنستان تولید صورت گیرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، وزیر صنعت، معدن و تجارت که در ادامه سفرهای خارجی خود برای تسهیل و تقویت مراودات اقتصادی ایران با کشورهای همسایه در رأس هیئتی تجاری به ارمنستان سفر کرده است، گفت: حجم صادرات ایران به ارمنستان ۵۰۰ میلیون دلار است که از نظر دو طرف این حجم از صادرات قابل افزایش به رقم ۱ میلیارد دلار است.

بیشتر بخوانید

ضدونقیض‌های افزایش قیمت لوازم خانگی

سیدرضا فاطمی امین در تشریح قراردادها و تفاهم‌نامه‌های منعقد شده با کشور ارمنستان و این که چه زمانی عملیاتی خواهد شد، توضیح داد: یکی از اولویت‌های دولت گسترش تجارت خارجی است که باید به طور نسبی درون زا و برون گرا باشد.

وی این سفر را چهارمین سفر خود به کشورهای منطقه اعلام کرد و افزود: در همین مدت هم سه وزیر از کشورهای مختلف به ایران سفر کرده اند و گفت و گوهایی را انجام داده ایم و باید گفت خوشبختانه امسال صادرات ایران بسیار رونق گرفته و رشد پیدا کرده است، اما لازم است برای تداوم و افزایش این رشد، چند کار را در دستور کار قرار دهیم.

وزیر صمت عنوان کرد: یکی از کارهایی که باید در داخل کشور صورت گیرد این است که باید موانع صادراتی را رفع کنیم و یک بخش هم به خارج از کشور برمی‌گردد که ما باید با کشورهایی که مایل هستیم سطح روابط را افزایش دهیم؛ جلسه برگزار کرده و در مورد موانعی که وجود دارد رایزنی کنیم.

فاطمی امین با بیان این که در مورد ارمنستان دو رویکرد وجود دارد، بیان کرد: یک رویکرد در مورد بازار خود ارمنستان است و رویکرد دیگر هم مربوط به بازارهایی است که از طریق ارمنستان می‌شود به آن‌ها یافت که از جمله آن‌ها می‌توان به روسیه، کشورهای قفقاز، اروپایی و به طور ویژه اتحادیه اوراسیا اشاره کرد.

وی ادامه داد: در جلسه ای که امروز با وزیر اقتصاد و معاون نخست وزیر داشتیم و با وزیر زیرساخت هم خواهیم داشت، تمرکزمان علاوه بر صادرات کالاهای ایرانی به ارمنستان، سرمایه گذاری مشترک است؛ فناوری های ایران در این کشورها بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد و به صراحت از ما می خواستند که انتقال فناوری داشته باشیم.

وزیر صمت گفت: گفت و گوهایی نیز که بین کسب و کارهای ایرانی و ارمنستانی شکل گرفت و زمینه هایی را آشکار کرد. به عنوان مثال در حوزه لوازم خانگی تمایلاتی وجود دارد که فناوری‌ها و قطعات از ایران تامین شود و در ارمنستان تولید صورت گیرد.

فاطمی امین در خصوص سطح صادرات و مراودات با ارمنستان نیز گفت: سطح صادرات اکنون حدود ۵۰۰ میلیون دلار است که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته است، البته طرف ارمنستانی درباره رقم ۱ میلیارد دلار صحبت می کند و نظرشان بر این است که می‌شود ۵۰۰ میلیون دلار را دو برابر کرد و ما نیز معتقدیم که این رقم قابل افزایش است.

منبع: تسنیم

کد خبر: 1132049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =