بورس پشت چراغ قرمز ماند

روند نزولی در بازار سرمایه از هفته‌ای به هفته بعد منتقل می‌شود، به طوری که در هفته جاری هم شاخص‌های بورس یا نزولی بودند و یا درجا زدند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بررسی آمار کل معاملات بورس در هفته‌ای که گذشت نشان می‌دهد ارزش کل معاملات این بازار با ۳۱.۷۶ درصد کاهش از ۱۹۵ هزار و ۹۵ میلیارد ریال در هفته گذشته، به ۱۳۳ هزار و ۱۳۶ میلیارد ریال در هفته جاری رسید. حجم کل معاملات نیز کاهشی ۲۷.۴۷ درصدی داشت و از ۲۸ هزار و ۳۹۸ میلیون سهم به ۲۰ هزار و ۵۹۶ میلیون سهم رسید.

بیشتر بخوانید

بورس در انتظار مذاکرات هسته‌ای

در میان پنج بازار اول سهام، بازار دوم سهام، بازار مشتقه و صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله، فقط ارزش معاملات در بازار مشتقه صعودی بود، به طوری که با ۴۵.۶۵ درصد افزایش از ۳۲۴ میلیارد ریال در هفته گذشته، تا ۴۷۳ میلیارد ریال در هفته جاری صعود کرد.

این در حالی است که ارزش معاملات در بازار اول سهام کاهشی ۳۳ درصدی را تجربه کرد و از ۵۲.۶۰۲ میلیارد ریال به ۳۵.۲۴۴ میلیارد ریال رسید. ارزش معاملات در بازار دوم سهام نیز ۱۱.۸۰ درصد کاهش یافت و از ۶۰ هزار و ۷۳ میلیارد ریال در هفته گذشته تا ۵۲ هزار و ۹۸۲ میلیارد ریال در هفته جاری کاهش یافت.

ارزش معاملات در بازار بدهی نیز با ۸۸.۹۶ درصد کاهش از ۲۱ هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال به ۲۳۷۹ میلیارد ریال سقوط کرد. ارزش معاملات در صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله نیز کاهشی ۳۰.۵۲ درصدی داشت و از ۶۰ هزار و ۵۳۴ میلیارد ریال به ۴۲ هزار و ۵۸ میلیارد ریال رسید.

درجا زدن شاخص کل در کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد

شاخص کل بورس در هفته ای که گذشت در کانال یک میلیون و ۲۸۰ هزار واحد باقی ماند. بر این اساس با ۰.۵۶ درصد کاهش از یک میلیون و ۲۸۸ هزار واحد در هفته گذشته تا یک میلیون و ۲۸۱ هزار واحد در هفته جاری کاهش یافت.

این در حالی است که شاخص کل با معیار هم وزن توانست ۱.۱۷ درصد افزایش یابد و از ۳۳۰ هزار و ۳۰۸ واحد در هفته گذشته تا رقم ۳۳۴ هزار و ۱۵۷ واحد در هفته جاری صعود کرد.

منبع: ایسنا

کد خبر: 1132057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =