وزیر آموزش و پرورش: نباید راه تسلط کفار را بر جوامع اسلامی فراهم کنیم

نوری با تاکید بر اینکه سند ۲۰۳۰ مبتنی بر قرآن نیست، افزود: من بر این موضوع تاکید کردم که طبق آیات قرآن کریم، نباید راه تسلط کفار را بر جوامع اسلامی فراهم کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، یوسف نوری، در محفل انس با قرآن کریم و در جمع نام آوران مسابقات بین المللی قرآن کریم دانش آموزان جهان اسلام با تبریک فرا رسیدن ماه شعبان، در خصوص وظیفه آموزش و پرورش در تربیت قرآنی دانش آموزان، افزود: حقیقتاً انتظار از آموزش و پرورش در این زمینه بسیار بیشتر از وضع موجود است. رهبر معظم انقلاب فرمودند ما باید ۱۰ میلیون حافظ قرآن باشند. به واقع می‌توان به این هدف دست یافت.

بیشتر بخوانید

نوری: دانش‌آموزان باید به مدرسه بروند

وی با اشاره به هفته تربیت اسلامی، گفت: تربیت دینی موجب شد تا ما ۳۶ هزار شهید دانش آموز داشته باشیم.

نوری با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش ۷۵۰ دارالقرآن و ۴۰ هزار مربی پرورشی در اختیار دارد، افزود: ظرفیت‌ها عظیم است و مردم به قرآن علاقه مند هستند. ما باید ظرفیت‌های لازم را ایجاد کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در طول دوران تحصیل، دوازده سال دانش آموزان قرآن را فرا می‌گیرند، تاکید کرد: ما تجربه فراگیری قرآن را در منازل داشتیم. باید نور قرآن را در خانه‌ها ببریم. درست است که فضای مجازی کمک شایانی به توسعه آموزش قرآنی می‌کند اما آموزش قرآنی یک تجربه دیگری است که ارزش بسیار بالایی دارد.

نوری با تاکید بر اینکه سند ۲۰۳۰ مبتنی بر قرآن نیست، افزود: متأسفانه کشورهای اسلامی متعهد به اجرای این سند شده اند. من در ملاقات با سران کشورهای اسلامی بر این موضوع تاکید کردم که طبق آیات قرآن کریم، نباید راه تسلط کفار را بر جوامع اسلامی فراهم کنیم.

اصغر باقرزاده معاون فرهنگی پرورشی وزارت آموزش و پرورش نیز در این مراسم با بیان اینکه جمهوری اسلامی این افتخار را دارد که سال‌های متمادی در زمینه قرآن کریم در زمینه‌های گوناگون فعالیت داشته است گفت: بخشی از این اقدامات، دعوت دانش آموزان سراسر جهان اسلام در مسابقات قرآنی بوده است.

وی با بیان اینکه باید هر روز به انس با قرآن توجه کنیم، اظهار داشت: این انس موجب عمق بخشی و توجه بیشتر ما به قرآن در قالب حفظ، ترجمه و تفسیر قرآن شود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1132092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =