۲۲ کوهنورد در ارتفاعات شاه‌جهان مفقود شدند

۲۲ کوهنورد بجنوردی از ساعت ۱۵ جمعه سیزدهم اسفندماه، در ارتفاعات شاه‌جهان مفقود شدند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، پس از اعلام یکی از کوهنوردان بجنوردی مبنی بر منحرف شدن از مسیر به دلیل برف و کولاک، 5گروه امداد و نجات هلال احمر به منطقه اعزام شدند.

ابولفضل محبان مدیرعامل هلال احمر خراسان شمالی در این باره به گفت: 5 گروه هلال احمر در حال جست‌وجو هستند اما تاکنون موفق به یافتن آنها نشده‌ایم.

بیشتر بخوانید:

گرفتار شدن ۳ کوهنورد در ارتفاعات البرز

وی افزود: تا ساعت 24 جمعه، یک تیم به نوک قله شاه جهان رسیده است اما خبری از این 22 نفر نیست.

محبان تصریح کرد: ساعت 15 با هلال احمر تماس گرفته شد اما پس از آن راه ارتباطی ما با آن‌ها قطع شده است. پیش بینی می‌شود که کوهنوردان در آغل دام و در مسیر شیروان پناه گرفته باشند.

مدیرعامل هلال احمر استان گفت: یکی از تیم‌های هلال احمر که از ارتفاع کوه شاه جهان بالا رفته است در فاصله چند کیلومتری از کوه چند شعله نور دیده‌اند که احتمال می‌رود آن‌ها در آغل یا نقطه‌ای دیگر پناه گرفته باشند. اما هنوز امکان تایید این خبر وجود ندارد.

وی افزود: تا ساعت 24 جمعه، هیچ خبری از 22 کوهنورد مفقود شده مخابره نشده است. تلاش‌ها برای یافتن‌ آن‌ها ادامه دارد.

ابراهیم سارمی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان، نیز در این باره افزود: همچنین به منظور تقویت جستجو در منطقه، دو تیم دیگر نیز از شهرستان شیروان و تیم واکنش سریع استان به منطقه اعزام شدند. تا شامگاه جمعه، 8 تیم جستجو و نجات در کنار تعدادی از کوهنوردان در حال فعالیت می باشند.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود مسئولین تیم‌ها و باشگاه‌های کوهنوردی توجه لازم به شرایط آب و هوایی و هشداری هواشناسی را داشته باشند تا شاهد بروز چنین مواردی نباشیم .

بر اساس این گزارش، علی‌رغم هشدار نارنجی هواشناسی، این کوهنوردان بدون در نظر گرفتن شرایط سخت آبو هوایی به قله شاه جهان صعود کردند!

انتهای پیام/

کد خبر: 1132139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =