وزارت علوم انجمن‌های علمی دانشگاه آزاد را به رسمیت نمی‌شناسد

دبیر انجمن علمی مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی معتقد است که وزارت علوم انجمن‌های علمی دانشگاه آزاد را به رسمیت نمی‌شناسد. با این وجود دانشجویان می‌توانند با تلاش جایگاه خود را در وزارتخانه پیدا کنند.

احسان طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان که وزارت علوم انجمن‌های علمی دانشگاه آزاد را به رسمیت نمی‌شناسد، اظهار کرد: با این وجود، ما اعضای انجمن علمی با فعالیت زیاد و به نوعی تجهیز انجمن مانند راه‌اندازی نشریه و ساخت مستند، موفق شدیم که انجمن خود را در کمیسیون مهندسی پزشکی وزارت علوم ثبت کنیم.

دبیر انجمن علمی مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز، با اشاره به این که پیش از عضویت انجمن ما در کمیسیون انجمن‌های علمی وزارت علوم، هیچ کدام از انجمن‌های دانشگاه آزاد عضو کمیسیون وزارتخانه نبودند، افزود: در واقع ما نخستین انجمنی بودیم که توانستیم در شاخه دانشجویی انجمن‌های وزارت علوم عضو شویم.

وی با تاکید بر این که اگر دانشجویان دانشگاه آزاد فعال باشند، می‌توانند جایگاه خوبی برای خود در وزارتخانه ایجاد کنند، گفت: به طوری که حتی وزارتخانه از عضویت دانشگاه آزاد استقبال خواهد کرد چون رزومه قوی‌تری هم برای وزارت علوم ایجاد می‌شود. برای مثال آخرین شماره نشریه ما مشترک با وزارت علوم منتشر شد.

طاهری با تصریح بر این که کمبود بودجه یکی از مشکلات اصلی انجمن‌های علمی است، افزود: بیشتر فعالیت‌هایی که انجام داده‌ایم بر اساس شناخت و رابطه بوده است. هم‌اکنون هم از نظر بودجه به شدت دچار مشکل هستیم و حمایت لازم از سوی دانشگاه انجام نمی‌شود.

حمایت دانشگاه از دانشجویان فعال در انجمن علمی ضروری است

نماینده انجمن‌های علمی استان تهران با بیان این که باید برای انجمن‌های علمی مشوقی در نظر گرفته شود، یادآور شد: به طوری که برای دانشجویان به صرفه باشد که در انجمن علمی فعالیت کنند، به جای این که شاغل شوند. به نظر من، باید بین دانشجوی فعال در انجمن و دانشجویی که فقط درسش را می‌خواند، تفاوت قائل شد.  

وی بر لزوم حضور انجمن‌های علمی در شوراهای آموزشی تاکید کرد و افزود: سیاست‌های انجمن علمی در شورای آموزشی تعیین می‌شود؛ اما متاسفانه انجمن‌های علمی شورایی ندارند.

طاهری درباره مزایا و معایب آموزش مجازی در ۲ سال اخیر به دلیل شیوع کرونا، تصریح کرد: آموزش مجازی، دانشجویان را از حضوری فیزیکی استادان محروم کرد؛ اما فرصتی هم برای پژوهش محور شدن آموزش‌ها ایجاد کرد. 

دبیر انجمن علمی مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز با بیان این که حجم مطالب آموزشی در آموزش مجازی بسیار بیشتر از آموزش حضوری است، اظهار کرد: استادان هم از طریق گروه‌هایی که برای کارگروه‌های انجمن تشکیل داده بودیم، در دسترس بودند و امکان طرح مسائل با آن‌ها وجود داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1132161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =