اصل مهم در آموزش‌های مجازی پیگیری است/ چالش‌های آموزش مجازی برای دانش‌آموزان ضعیف‌تر

مدیر مدرسه متوسطه دوره دوم سما ۲ دخترانه  با بیان اینکه اصل مهم در آموزش‌های مجازی پیگیری و مراقبت است، گفت: برای دانش‌آموزان ضعیف، درک مطالب در آموزش‌ها مجازی دشوار است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، آموزش‌های آنلاین همچون شمشیر دولبه از معایب و مزایای فراوان برخوردار هستند. این آموزش‌ها به‌دلیل شیوع پاندمی کرونا بروز کرد. البته بعد از گذشت سه سال از شیوع پاندمی کرونا در جهان به قابلیت‌های این نوع آموزش‌ها افزوده شده و بسیاری از نارسایی‌های آن برطرف شده است. مهناز سادات فرزانه، مدیر مدرسه متوسطه دوره دوم  سما ۲ دخترانه به خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره دستاوردها در فضای آموزش‌های مجازی و تغییرات در روند آموزش‌ها با شیوع کرونا گفت: در روزهای نخست آغاز آموزش‌های مجازی به‌دلیل شیوع پاندمی کرونا از طریق پلتفروم‌ها و پیام‌رسان‌های فعالیت‌های آموزشی از طریق فضای مجازی آغاز شد. در این اقدام تمامی نرم‌افزارها به قابلیت آن افزوده شد تا بتوان از آموزش‌ها استفاده کرد.

 وی افزود: با گذشت زمان نرم‌افزارها به یک پلتفرم مناسب در آموزش تبدیل شده است. در شرایط دشوار و تعطیلی مدارس کلاس‌های آنلاین با استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی در اختیار قرار گرفته است و هم‌اکنون با ورود پلتفرم‌های مختلف و جدید برای تداوم و پیشرفت کیفیت آموزش‌های مجازی بهره‌مند شد. در ابتدا دبیران نمی‌دانستند چگونه فضای کلاس و آموزش را از طریق فضای مجازی منتقل کنند و دانش‌آموزان هم روند استفاده از آن را نمی‌دانستند.

مدیر مدرسه متوسطه دوره دوم  سما ۲ دخترانه ادامه داد:  آموزش‌های فشرده برای افراد صاحب تخصص برگزار و سعی شد از آسان‌ترین شرایط استفاده شود. از اول اسفند ۹۸ با شیوع پاندمی کرونا این بیماری افت و خیزهای متعدد داشت و با پیگیری‌های متعدد یکی از ابزارهای مفید در آموزش سامانه‌های مختلف طراحی شده و تناسب با فضای آموزشی است.

برای دانش‌آموزان ضعیف آموزش‌ها مجازی دشوار است

فرزانه تصریح کرد: آموزش از طریق سامانه مجازی تعطیلی آموزش را غیرممکن کرده است. در شرایط کنونی دانش‌آموزان در هر شرایطی می‌توانند از طریق آموزش‌های ترکیبی به آموزش‌ها دسترسی داشته باشند. برای مثال نگرانی‌ها همچون بارش برف، آلودگی هوا و بیماری با ورود سامانه‌های مجازی مشاهده نمی‌شود.  البته فضای مجازی برای دانش‌آموزان متوسط و ضعیف درک مطلب را دشوار کرده است. آموزش‌های چهره به چهره برای این گروه از دانش آموزان موثر است.

آموزش‌های دریغ شده از دانش آموزان در ایام کرونا

مدیر مدرسه متوسطه دوره دوم سما ۲ دخترانه تاکید کرد: برگزاری آموزش‌های حضوری با یادگیری بهتر و شادابی بیشتر دانش آموزان همراه است. به اذعان دانش آموزان روزهای حضور در مدرسه برای آنها خوش آیند است. نوع آموزش منطبق با آموزش‌های یادگیری افزایش می‌یابد و بچه‌ها با معلم وارد کلاس شده و به فعالیت‌ها توجه شده است. دانش آموزان با حضور در فعالیت‌های دور هم اقدامات مناسب انجام می‌دهند.

به گفته فرزانه تمامی دانش آموزان در آموزش‌های حضوری با هم به یک موضوع نگاه کرده و حل مساله می‌کنند. دانش‌آموزان از این نوع آموزش احساس راحتی می‌کنند. هرچند در آموزش‌های آنلاین این موقعیت مناسب از دانش آموزان دریغ شده است.

پیگیری و مراقبت دو اصل مهم در آموزش‌های مجازی

مدیر مدرسه متوسطه دوره دوم  سما ۲ دخترانه با بیان اینکه به‌دلیل شیوع کرونا و افزایش تعداد دانش آموزان فعالیت‌ها در حال رصد و پیگیری است، ادامه داد: دو اصل مهم در آموزش‌های مجازی پیگیری و مراقبت است. در فضای مجازی تمامی فعالان در بخش آموزش به واحدهای آموزش، فرهنگی، پرورشی و ورزشی تبدیل شده و آموختند برای هر اقدامی همگان باید با یکدیگر فعالیت کنند، در غیر این صورت اقدامات نتیجه‌بخش نیست.

به گفته وی آموزش‌ها و فعالیت‌های فوق برنامه هم نیازمند یکپارچگی است. این همدلی و یکپارچگی محقق شده و آموزش‌های حضوری آسیب چندانی برای دانش آموزان به‌دنبال ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1132192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =