بدون تضمینِ عملی هیچ توافقی قابل اعتنا نیست

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: از دولت و وزیر امور خارجه انتظار داریم تضمین در مذاکرات را جدی بگیرند. چون بدون تضمینِ عملی هیچ توافقی قابل اعتنا و اتکا نیست.

محمود عباس‌زاده مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز؛ با اشاره به اینکه روند مذاکرات وین با توجه به برگه‌های ارزشمندی که جمهوری اسلامی ایران در اختیار داشته، روند بسیار خوبی است، اظهار کرد: این برگه‌ها مذاکرات را به سمت فضای خوشبینانه هدایت کرد و اطمینان داریم توافقی خوب که در آن منافع ملت ایران تأمین شده و هم نگرانی‌های غرب رفع شده باشد، قابل دستیابی است.

وی تأکید کرد: امیدواریم سفر رافائل گروسی یک سری مسائل فنی را حل کرده باشد و نهایتاً راه اتهام‌زنی‌های سیاسی علیه ایران بسته شود.

عباس‌زاده مشکینی اظهار کرد: موضوعی که ملت ایران و مجلس شورای اسلامی روی آن حساس است و پاشنه آشیل برجام هم بود، تضمین است. ما از دولت و وزیر امور خارجه انتظار داریم تضمین در مذاکرات را جدی بگیرند. چون بدون تضمینِ عملی هیچ توافقی قابل اعتنا و اتکا نیست.

وی ادامه داد: تحقق تعهدات طرفین به مؤلفه تضمین بستگی دارد و هیچ عجله‌ای هم برای تمام کردن مذاکرات نداریم. اعتقاد داریم حتی اگر یک ماه و دو ماه با تأخیر این قضیه صورت بگیرد، حتماً باید تضمین عملی در توافق باید گنجانده شود.

سخنگوی  کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی بهانه‌جویی‌های آمریکا گفت: با یک بیانیه و اظهار نظر رؤسای جمهور دیگر مطلبی را نمی‌پذیریم، چون اینها تعهدآور نیست و الزام ایجاد نمی کند و متأسفانه پاشنه آشیل برجام هم همین بود.

وی خاطرنشان کرد: تمام تمرکز مذاکره کنندگان باید روی گرفتن تضمین باشد. لذا برای توافق توأم با تضمین نمی‌توانیم محدودیت زمانی قائل شویم.

عباس زاده تأکید کرد: الان توپ در میدان غربی‌هاست. مطالبه جمهوری اسلامی ایران بیّن و منطقی است. سابقه غرب در انجام تعهدات خوب نیست و ما برای عملی شدن تعهدات در وین تضمین می‌خواهیم.

کد خبر: 1132319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =