بازگشت بورس به کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد/ بازار سرمایه تا آخر سال مثبت خواهد بود؟

بازار سرمایه در نیمه اسفند ماه بالاخره توانست شاخص کل یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی را فتح کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، آخرین بار در ۱۶ بهمن ماه امسال بود که بازار سرمایه توانست شاخص یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی را فتح کند. بعد از آن، تلاش‌های بازار سرمایه چندان فایده‌ای نداشت و شاخص کل در کانال ۱۲۰۰ ماندگار شد.

بیشتر بخوانید

دو هفته آخر سال دوران بی‌پولی بازار است

اما امروز بعد از حدود یک ماه، دوباره کانال ۱۳۰۰ فتح شد و در پایان معاملات روی عدد یک میلیون و 322 هزار واحد ایستاد. اما بازار سرمایه تا پایان سال چه روالی را خواهد داشت؟ برخی کارشناسان معتقدند که بازار سرمایه در دو هفته آخر سال مثبت خواهد بود.

پیش از این هم یک کارشناس بازار سرمایه در این رابطه به ایسکانیوز گفته بود که بورس دوباره به کانال ۱۳۰۰ بازمی‌گردد. همایون دارابی در خصوص پیش‌بینی بازار سرمایه تا پایان سال، گفته بود: با توجه به وضعیتی که ما در بازارهای جهانی داریم، احتمالا بورس دوباره به کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد بازمی‌گردد. در حقیقت رشد قیمت نفت خام و فلزات باعث رشد سودآوری شرکت‌های ما خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: به صورت سنتی دو هفته آخر اسفند ماه دوران بی‌پولی بازار است. یعنی بازار در این مدت به دلیل نیازهای مالی سهامداران حقیقی و حقوقی اغلب با کمبود نقدینگی مواجه است. به همین دلیل بازار در شرایط کنونی با توجه به فشار مثبتی که رویدادهای جهانی می گذارد و دورنمای مثبت از مذاکرات سیاسی، فعلا در موقعیت رشد قرار داد.

وی عنوان کرد: لایحه بودجه هم بدون دردسر خاصی برای بازار سرمایه در حال نهایی شدن است. به همین خاطر می‌توان به آن مثبت نگاه کرد اما پول کمتری موجود خواهد بود.

کد خبر: 1132350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =